آخرین آمار جمعیت دانشجویی در کشور

معاون آموزشی وزیر علوم: چاره حل مشکلات آموزش عالی کشور اجرای طرح آمایش است

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه چاره حل مشکلات آموزش عالی کشور اجرای طرح آمایش است، می‌گوید افزایش اثر گذاری بخش خصوصی از مولفه‌های طرح آمایش آموزش عالی نااست.

کد مطلب: ۸۱۱۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون  آموزشی وزیر علوم: چاره حل مشکلات آموزش عالی کشور اجرای طرح آمایش است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر روز شنبه در نشست هم اندیشی وزیر، معاونان و مسئولان وزارت علوم با برخی از استادان برجسته دانشگاه‌های کشور گفت: برای اجرایی کردن طرح آمایش آموزش عالی چندین برنامه تعریف شده و در این راستا، فرآیند ساماندهی مراکز آموزش عالی دولتی آغازش و شاخص ها و دستورالعمل های آن تدوین شده است.

وی، توسعه مدیریت منطقه ای در آموزش عالی، افزایش اثر گذاری بخش خصوصی، تفویض اختیار به دانشگاه‌ها، توانمند سازی اعضای هیات علمی و بازنگری دروس دانشگاه‌ها را از دیگر مولفه‌های طرح آمایش آموزش عالی نام برد.

معاون آموزشی وزارت علوم به تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور اعضای هیات علمی برجسته در این معاونت اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها در برنامه ریزی توسعه هدفمند رشته ها و مراکز دانشگاهی مشارکت جدی دارند.

شریعتی با اشاره به اینکه ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از نظر بودجه سرانه در پنج گروه قابل تقسیم بندی هستند، گفت: در گروه اول، بودجه سرانه هر دانشجو ۵۰۰ هزار دلار است و در گروه آخر ۲۰ هزار دلار است؛ بنابراین برای اینکه دانشگاههای ما در تراز جهانی قرار گیرند باید حداقل در حدود ۲۰ هزار دلار به ازای هر دانشجو سرمایه گذاری کنیم.

وی اظهار داشت: دانشگاهی پیشرو محسوب می شود که وارد رقابت جهانی شود، کار آفرین باشد و در حل مشکلات واقعی جامعه مشارکت کند.

معاون آموزشی وزارت علوم در تشریح وضعیت موجود آموزش عالی کشور گفت: از میان کل جمعیت دانشجویی کشور، ۳۵ درصد در دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۸ درصد در دانشگاه‌های مهارتی، ۱۵ درصد در دانشگاه پیام نور، ۱۵ درصد در دانشگاه‌های دولتی، ۹ درصد در موسسات آموزش عالی غیر دولتی و حدود ۷ درصد در سایر نظام‌ها تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار