کسب رتبه اول همدان در مشارکت اقتصادی کشور

همدان(پانا)- استاندار همدان گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور این استان با افزایش 3.5 رتبه صعود، رتبه نخست مشارکت اقتصادی را در میان دیگر استان ها کسب کرده است.

کد مطلب: ۸۱۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول همدان در مشارکت اقتصادی کشور

محمدناصر نیکبخت در نخستین جلسه اعضای شورای اداری همدان بیان داشت: بر اساس اعلام وزارت کشور این استان با افزایش 3.5 رتبه صعود، رتبه نخست مشارکت اقتصادی را در میان دیگر استان ها کسب کرده است.

وی افزود: همچنین تعهد اشتغال استان در سال گذشته 19 هزار و 980 نفر بود که این رقم محقق شده است و بر اساس پیش بینی ها تا خرداد ماه این رقم به 30 هزار شغل می رسد.

نیکبخت ادامه داد: اجرای طرح های بزرگی همچون نیروگاه های خورشیدی و سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات قابل توجهی بود که با کمک بخش خصوصی محقق شده است.

وی ادامه داد: تعهد اشتغال استان در سال 97 نیز 30 هزار شغل است که با همکاری همه دستگاه ها، بخش خصوصی و بانک ها محقق می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان در مسیر توسعه قرار دارد و زیرساخت های گردشگری و سرمایه گذاری در آن فراهم شده است، ادامه داد: ساخت 12 هتل در استان همدان در دستور کار است که سه هتل در سال 96 به بهره برداری رسید و برخی نیز در سال جاری به پایان می رسد.

وی ادامه داد: پرواز دو سویه همدان - تهران از 18 فروردین امسال توسط هواپیمای ای.تی.آر که بعد از توافق برجام توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر خریداری شده است، برقرار می رود.

نیکبخت اظهار کرد: این پرواز به جز روزهای چهارشنبه و جمعه در مابقی روزهای هفته به صورت رفت و برگشت انجام می شود.

وی یادآوری کرد: مدیران ماموریت های کاری را از طریق این پرواز انجام دهند تا پرواز همدان - تهران ثابت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه قیمت بلیط این پرواز فقط 800 هزار ریال است، ادامه داد: مدیران برای 2 روز کاری ماموریت به تهران علاوه بر خودرو، راننده نیز به همراه دارند که هزینه های بالایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی گردشگران نوروزی استان، گفت: ستاد اسکان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری همدان در پذیرایی از گردشگران نوروزی عملکرد خوبی داشتند.

نیکبخت افزود: در بازدیدی که از شهر جهانی سفال لالجین انجام شد متاسفانه چهار مغازه اجناس چینی داشتند که این امر در شان این شهر نیست و باید هر چه سریعتر این کالاها جمع آوری شود.

وی ادامه داد: این چهار فروشگاه تا 25 فروردین ماه مهلت دارند نسبت به جمع آوری این اجناس اقدام کنند در غیر اینصورت باید پلمب شوند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان همدان برای سال جاری 120 درصد گرفته شد، افزود: همچنین امروز 295 میلیارد ریال اعتبارات نفت و گاز به استان ابلاغ شده است.

وی گفت: برگزاری رویداد همدان 2018 فرصت مناسب برای جذب سرمایه گذار به ویژه در بخش گردشگری است.

نیکبخت با بیان اینکه برگزاری جشنواره پویانمایی و 2 رویداد بزرگ گردشگری در سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و میزبان وزیران گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.

وی اظهار کرد: همدان با 500 سال قدمت پایتخت امپراطوری ایران و به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری جایگاه ارزنده ای برای توسعه گردشگری دارد که باید بیشتر به آن توجه شود.

استاندار همدان با اشاره به رویداد گردشگری همدان 2018 افزود: همدان به لحاظ برخورداری از تاریخ بلند توانست از این فرصت استفاده کند که پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و اجلاس گردشگری جهانی را میزبانی کند.

وی با بیان اینکه همدان همچنین میزبان جشنواره پویانمایی کشور در اردیبهشت امسال است، افزود: به تعهد خود در تامین اعتبار این جشنواره پایبند هستیم به شرط آنکه همه شبکه های استانی و جاجم نیز رویداد همدان 2018 را در تبلیغات خود جای دهند.

استاندار همدان همچنین با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی، افزود: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به درستی باید در جامعه تبیین شود.

نیکبخت ادامه داد: وقتی کالایی در داخل کشور تولید می شود دلیلی بر استفاده از کالای خارجی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: توقع نداشته باشیم مردم نیز کالای نامرغوب استفاده کنند بلکه باید واحدهای تولیدی را مجاب به تولید کالاهای باکیفیت کرد.

استاندار همدان ادامه داد: صندوق اجتماعی عشایر و روستائیان استان همدان در سال 96 رتبه اول جذب عشایران را در کشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این صندوق همچنین رتبه دوم جذب روستاییان را داشته است، یادآوری کرد: سال 96 کشور شرایط سختی را پشت سر گذاشت که وقوع بلایای طبیعی، زلزله، سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی سانچی حوادث ناگواری بود که عموم مردم را متاثر کرد.

وی با بیان اینکه با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم و دولت خدمتگزار سال 96 به پایان رسید، افزود: در میان این مشکلات باید به دستاوردها، همت و انسجام مردم نیز اشاره کرد.

نیکبخت با اشاره به زلزله استان های غربی اظهار کرد: در این مصیبت همه مردم، ادارات و سازمان ها خدمات شایسته ای را برای همکاری، همیاری و دستگیری از مردم و کمک به هموطنان و هم نوعان خود ارایه کردند.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران و قرارگاه سردار همدانی خدمات شایسته ای را ارائه کرد که جای تقدیر دارد و دستگاه های خدمات رسان، بنیاد مسکن و و هلال احمر با تمام قوا حضور یافتند.

استاندار همدان یادآوری کرد: این نشان می دهد که همه مردم ایران در تمامی صحنه ها همانند روز قدس و راهپیمایی 22 بهمن، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و هموطنان نشان می دهند.

نیکبخت با بیان اینکه در استان همدان سال گذشته خدمات شایسته و کارها خوبی انجام شده است، افزود: این دستاوردها حاصل همبستگی همه مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و باید از حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم در خانه ملت قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: امروز می توانیم با سربلندی اعلام کنیم که سال 96 اقدامات بزرگی انجام شد و سرافکنده نیستیم و همه مدیران و شهرداران تلاش کردند تا امروز عملکرد خوبی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار