پلنگ سیاه سینمای عربستان سعودی را بعد از 35 سال افتتاح می‌کند

تهران (پانا) - «پلنگ سیاه»، فیلم پرفروش کمپانی «مارول»، سینماهای شهر ریاض را بعد از تعطیلی 35 ساله بازگشایی می‌کند.

کد مطلب: ۸۱۱۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پلنگ سیاه سینمای عربستان سعودی را بعد از 35 سال افتتاح می‌کند

به گزارش ایندیپندنت، فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» که این روزها رکورد باکس آفیس را شکسته و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی سینما شده است، یک بار دیگر خبرساز شده است زیرا قرار است این اثر پرفروش مارول افتتاح‌کننده سینماهای کشور عربستان سعودی بعد از یک تعطیلی 35 ساله باشد.

سینماهای کشور عربستان در دهه 1980 در پی موجی از سیاست‌های به‌شدت محافظه‌کارانه به رهبری مفتی‌های مذهبی، که سینما را هنری گناه‌آلود می‌دانستند، به تعطیلی کشیده شد.

کمپانی «دیزنی» و پخش‌کننده آن در منطقه خاورمیانه (ایتالیا فیلم) بنا دارند فیلم پلنگ سیاه را در سالن تازه تاسیس «ای ام سی» در ریاض به اکران عمومی درآورند.

اکران جهانی این فیلم از ماه بهمن سال گذشته آغاز شد و طی ۶ هفته از اکران فیلم، شاهد رکوردشکنی‌های متعددی از آن بوده‌ایم. فیلم Black Panther در سه روز پایان هفته گذشته میلادی حدود ۱۷ میلیون دیگر فروخت تا مجموع فروش جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول (Marvel) در آمریکای شمالی تا ۶۳۱ میلیون دلار افزایش پیدا کند و این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در بازار آمریکای شمالی تبدیل شود. این رکورد پیش از این متعلق به فیلم Avengers (انتقام جویان)، دیگر فیلم دنیای سینمایی مارول بود که در سال ۲۰۱۲ به روی پرده‌های سینما رفت و موفق شد بیش از ۶۲۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار