مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

تحقق شعار سال 97 با تولید علم، تفکر و خلاقیت در مدارس

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: تولید علم، تفکر و خلاقیت در مدارس لازمه تحقق شعار سال است.

کد مطلب: ۸۱۱۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق شعار سال 97 با تولید علم، تفکر و خلاقیت در مدارس

محمد محسن بیگی در اولین صبحگاه مشترک اداری سال ۹۷ با تبریک سال نو، سال "حمایت از کالای ایرانی" گفت: بهار یادآور قیامت و بعثت است و انسان باید درس گرفتن از تغییرات طبیعت را برای رسیدن به سعادت و کمال سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسانی بدون تلاش و کوشش به معرفت نخواهد رسید، افزود: فرصت ها تکرار نمی شود و ارزش کار ما زمانی کامل می شود که تحت مسائل حاشیه ای قرار نگیریم.

محسن بیگی خاطرنشان کرد: از گذشته ها باید درس بگیریم و گذشته را تقویم کنیم و جلوی چشمان خود قرار دهیم و آموختن و درس گرفتن در هر زمان و مکانی را در اولویت های کاری خود قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خودشناسی را لازمه خداشناسی دانست و اظهار داشت: گذشت زمان انسان را به پله های انتهایی عمر نزدیک میکند و انسان باید در روش ها، مدیریت ها، اخلاقیات، آداب، قانون و حرمت ها حساسیت بیشتری داشته باشد تا راه رسیدن به کمال و معرفت الهی را برای خود هموارتر کند.

وی افزود: کدورت ها و سوظن ها را باید در سال نو کنار گذاشت و به مسائل و مشکلات موجود نگاه واقع بینانه داشت و در کنار هم با همدلی و هم زبانی در جهت رشد و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی قدم برداریم.

محسن بیگی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های یک انسان مسئولیت پذیر اشاره کرد و اظهار داشت: آینده کشور تابع تلاش، خلاقیت، تولید علم و دانش است و همه باید رسیدن به قله های رفیع علم و دانش را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: یک انسان مسئولیت پذیر در جامعه و کار به دنبال معجزه نیست و برای رسیدن به اهداف تلاش و کوشش می کند.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: تلاش و حرکت کردن و تفکر و اندیشیدن از خصوصیات یک انسان مسئولیت پذیر است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مشورت کردن را یکی دیگر از ویژگی های یک انسان مسئولیت پذیر عنوان کرد و افزود: صداقت و صادق بودن در امور یکی از شاخص های مهم یک انسان مسئولیت پذیر است و انسان های مسئولیت شناس اهل مطالعه و تحقیق هستند و بدون اطلاع قضاوت نمی کنند و در انجام کارها حسادت نمی ورزند‌‌.

وی قانون مداری و احترام به قانون را از دیگر ویژگی های یک انسان مسئولیت پذیر دانست و گفت: احترام به حقوق دیگران در تمام سطوح، قانون مداری، نظم و انضباط کاری، اداری و رفتاری یکی از خصوصیات انکار ناپذیر یک انسان مسئولیت شناس است.

محسن بیگی گفت: نفاق‌، دورویی، چاپلوسی و دروغگویی از بزرگترین خطرات برای افراد در جهت نزدیک شدن به صاحبان قدرت هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره با شعار سال ۹۷، سال" حمایت از کالای ایرانی" ، افزود: مبنای حمایت از تولید ایرانی، تولید دانش، فکر و خلاقیت است و به کار گیری توانایی های داخلی مهمترین محرک رشد و توسعه کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه نباید وابسته به تفکر دیگران باشیم، اظهار کرد: فرزندان ما باید تولید علم و دانش کنند و به آنان بیاموزیم که استعدادهای خود را به کار بیندازند و اهل مطالعه و پژوهش باشند تا شعار امسال اثرات ملموس تری را در آینده کشور رقم بزند.

محسن بیگی گفت: مردم استفاده از محصولات با کیفیت داخلی را در دستور کار خود قرار دهند تا به اقتصاد و بازار کسب و کار و اشتغالزایی کشور کمک شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار