پخش 38520 دقیقه برنامه با موضوع نوروز از صدا و سیمای فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل صدا وسیمای فارس اظهار داشت: حوزه سیما، صدا و واحد خبر مرکز فارس با پخش 38 هزار و 520 دقیقه برنامه شامل 332 ساعت برنامه در حوزه سیما و 295ساعت برنامه در حوزه صدا و پخش بیش از 15 ساعت گزارش خبری توسط واحد خبر در ایام نوروز، یکی از پرکار ترین ایام را سپری کرده است.

کد مطلب: ۸۱۱۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پخش 38520 دقیقه برنامه با موضوع نوروز از صدا و سیمای فارس

سید محمدتقی سهرابی در گفت‌وگو با پانا افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه حاکم بر زمان تحویل سال، ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرکز فارس، از ساعت 10صبح تا 23شب به صورت زنده از 6 لوکیشن مجزا تقدیم مخاطبان شد که این اقدام یک رکورد و در نوع خود بی نظیر بود.

وی حضور شخصیت های علمی -فرهنگی - هنری از جمله شاعر و ادیب کشور تاجیکستان آقای "منصور خواجه اف" در کنار شخصیت های ملی واستانی کشور در ویژه برنامه 11 ساعته تحویل سال را اقدامی در خور توجه دانست که تحسین مخاطبان و مدیران رسانه ملی را به همراه داشته است.

سهرابی گفت: فرهنگ، آداب و رسوم مردم فارس در نوروز ، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، توجه به شعار سال ، معرفی جاذبه های گردشگری استان، کاروان های راهیان نور، پاسداشت زبان فارسی، اطلاع رسانی به مسافران نوروزی ، اعلام نکات ایمنی، امنیتی و بهداشتی تاکید و به مناسبت های ملی و مذهبی میلاد حضرت علی علیه السلام و جواد الائمه (ع) ، اعتکاف و ایام البیض، رحلت حضرت زینب (س) ، ملی شدن صنعت نفت، روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت از جمله مواردی بود که از 20 اسفند تا 15 فروردین در برنامه های نورزوی به آن پرداخته شد.

وی افزود :حوزه سیما در قالب 33 عنوان برنامه در 512 قسمت به مدت 19906 دقیقه (332 ساعت) با پخش ویژه برنامه تلویزیونی تحویل سال با نام" نوبهار است..." با حفظ حرمت شب شهادت امام هادی(ع) از 6 نقطه حرم مطهر احمدبن موسی(ع)،حافظیه، بنای تاریخی تخت جمشید، منطقه عملیاتی راهیان نور، گلزار شهدا و استودیوی مرکز با حضور هنرمندان و اساتید دانشگاه به صورت زنده و همزمان از شبکه جهانی جام جم و شبکه شما، میهمان نوروزی خانه های هموطنان بوده است.

وی ادامه داد: پخش روزانه 3 عنوان برنامه زنده (بهارنارنج، کاشانه مهر و شب های شیراز )، پخش 4 عنوان برنامه تولیدی (شکر خند، گل گشت، آبرک، هم ولایتی، گل گشت ) پخش روزانه انیمیشن و فیلم های سینمایی، بازپخش طنز خودمونی و گلچین خوشا شیراز و حضور دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری در برنامه تلویزیونی، از برنامه های پربار سیمای فارس در این ایام بود.

وی اظهار کرد: حوزه صدا در قالب 42 عنوان برنامه در 368 قسمت برنامه به مدت 17708 دقیقه (295ساعت) با تولید ویژه برنامه های "ساعت گل "، "صدای پای بهار" و "نسیم نوروز" از اسفندماه برنامه های نوروزی خود را آغاز کرد ودر ویژه برنامه " تحویل بهار" به مدت 5 ساعت با گزارشگران مستقر در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و حافظیه ارتباط برقرار کرد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس افزود: صدای مرکز فارس در این ایام هرروز از سحرگاه با پخش برنامه تولیدی "مجله سحر گاهی"، برنامه صبحگاهی "بهار نارنج"، عصرگاهی "شاخه نبات"، برنامه زنده "کوچه باغ ترانه" ، ویژه شعار سال "افق های روشن "و برنامه زنده "شب چراغ" و تولید بسته های صوتی با رویکرد اطلاع رسانی در 4 نوبت از روز با مخاطبان خود همراه بود.

سهرابی برقراری 22 ارتباط با مراکز استانی کرمانشاه، ایلام، خلیج فارس، خوزستان، بوشهر، آبادان، لرستان، خراسان رضوی، همدان و اراک از اقدامات دیگر صدای مرکز فارس در این ایام بیان کرد.

وی تصریح کرد: حوزه خبر در قالب 1228 خبر و گزارش به مدت 904 دقیقه (بیش از 15 ساعت) با تولید گزارش های خبری رادیویی و تلویزیونی با موضوع آمادگی دستگاه های خدمات رسان استان ، وضعیت قیمت بازار ، توزیع میوه شب عید و ... در اسفندماه سال 96، ارسال 56 گزارش تصویری به تهران به مدت 140 دقیقه با موضوع بازدید گردشگران خارجی ، ورود مسافران نوروزی به استان، معرفی اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری استان، جشنواره اقوام ایرانی ، درختان بی سایه، راهیان نور، اعتکاف، 12 فروردین، روز طبیعت و ... ،تولید گزارش های خبری با موضوع شعار سال و معرفی تولیدات استان فارس، تولید و پخش 141 خبر تلویزیونی،تولید و پخش 208 خبر رادیویی، ارسال 22 گزارش رادیویی به تهران، برقراری ارتباط مستقیم با شبکه خبر، بارگذاری 800 خبر مکتوب در سایت خبرگزاری صدا و سیما، نقش موثری را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مسافران نوروزی ایفا کرد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس ایجاد صفحه ویژه نوروز در وب سایت مرکز، ایجاد 535 پست در تلگرام، 355 پست در پیام رسان سروش، بارگذاری و انتشار 435 مدیا در وب سایت،ایجاد کانال گردشگری با عنوان فارس سفر در پیام رسان سروش، طراحی و انتشار 14 کلیپ و پوستر مربوط به کاروان راهیان نور، برگزاری پویش سروش نوروز و دریافت تصاویر خاطره انگیر مردم در ایام نوروز از طریق پیام رسان سروش، افزایش اعضای پیام رسان سروش به میزان 5000 عضو جدید طی 15 روز با افزایش 21000 عضو، انتشار گلچین برنامه های صدا، سیما و خبر در وب سایت، پخش تصاویر ارسالی مربوط به سفره های هفت سین مخاطبان در برنامه "نوبهار"،پوشش تمام مناسبت های ملی و مذهبی در این ایام،پوشش کامل حضور وزیر ارتباطات در برنامه "شب های شیراز " و پخش مصاحبه و تشکر ایشان از فضای مجازی مرکز فارس، ایجاد صفحه ویژه نوروز در وب سایت مرکز و انتشار 1325 پست و مدیا در تلگرام، پیام رسان سروش و وب سایت مرکز از عمده فعالیت های فضای مجازی صدا وسیمای فارس عنوان کرد.

همچنین سه قطعه موسیقی بهاری با عنوان های «نسیم بهاری» ، «خنده بارون » و «تیک تیک ساعت» به مناسبت ایام نوروز در واحد موسیقی مرکز فارس نیز تولید شد.

در این ایام با بهره گیری از ظرفیت های رسانه در سه حوزه تولیدی در 880 قسمت به مدت 38520 دقیقه (462 ساعت) به موضوع پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار