رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: طرح تحول نظام سلامت، گامی در راستای تحقق عدالت بهداشتی در کشور است

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت هجدهم فروردین، روز جهانی بهداشت، بر ضرورت تداوم اهداف دسترسی به عدالت بهداشتی، تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: طرح تحول نظام سلامت، گامی در راستای تحقق عدالت بهداشتی در کشور است

دکتر علی بهادر با اشاره به نامگذاری هفتم آوریل، مصادف با هجدهم فروردین به نام روز جهانی بهداشت، گفت: سازمان جهانی بهداشت، امسال "سلامتی برای همه؛ پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا" را به عنوان شعار بین المللی خود به این مناسبت، انتخاب کرده است تا پایه ای برای تحقق سلامت جهانیان باشد .


او با بیان اینکه هم اکنون برخی کشورهای دنیا از دارا بودن نظام سلامت محروم هستند، ادامه داد: ایران، از جمله کشورهایی است که دارای خدمات سیستماتیک و شبکه ای سلامت است و در این زمینه، حرفی برای گفتن دارد .
این مقام مسوول، با اشاره به پوشش کامل دستیابی به ارائه خدمات اولیه سلامت در کشور، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت، شتابی مضاعف به این خدمات بخشید و هزینه های بسیاری برای ارائه خدمات شایسته به مردم انجام شد که باید قدردان آن ها باشیم .
دکتر بهادر، بهره برداری از مراکز جدید ارائه خدمات بهداشت و درمان،در سراسر کشور را نمودی از این همت مضاعف دانست و گفت: در امر ارائه خدمت، باید همواره به سطح بندی خدمات و توزیع مناسب آن ها توجه داشته باشیم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عدالت بهداشتی را مقوله ای مهم در ارائه خدمات سلامت عنوان کرد که در ایران، به پشتوانه طرح تحول نظام سلامت، تحقق یافته و در حال تکمیل است .
دکتر بهادر، روز جهانی بهداشت و در ادامه، هفته ملی سلامت، از یکم تا هفتم اردیبهشت را فرصتی مغتنم برای اطلاع رسانی عمومی در زمینه سلامت، آگاهی بخشی عمومی و همچنین خدمات غربالگری و بیماریابی عنوان کرد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه، تمام توان خود را به کار خواهد بست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار