1627 بیمار در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز رایگان ویزیت شدند

یاسوج (پانا) - برخی پزشکان کهگیلویه و بویراحمدی در ایام نوروز بودن در مناطق محروم و درمان محرومان را به رفتن سفرهای سیاحتی ترجیح دادند تا بلکه با یک اقدام ماندگار، خدمتی ماندگار به مردم محروم استان انجام دهند.

کد مطلب: ۸۱۱۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
1627 بیمار در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز  رایگان ویزیت شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در ایام نوروز امسال بر خلاف سال‌های گذشته که شاید خبری از اعزام تیم‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مناطق محروم این استان نبود، اما امسال با یک برنامه ریزی و تعامل مطلوب توسط تیم مدیریتی دانشگاه با پزشکان و دندانپزشکان، دو تیم عازم دو شهرستان محروم شدند تا درمان رایگان یک هزار و 627 بیمار در مناطق محروم را در دستور کار خود قرار دهند و شادی نوروز را با مستضعفان تقسیم کنند.

9 پزشک متخصص و فوق تخصص موسسه امید سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با هدف ویزیت و مشاوره رایگان مردم روز دوم فرودین عازم بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه با داشتن جمیعی افزون بر 10 هزار نفر شدند که در پایان روز 12 فروردین در مجموع به یک هزار و 240 نفر خدمات رایگان ارائه کردند.

اعضای این تیم شامل دکتر رزمه متخصص مغز و اعصاب، دکتریاری نسب متخصص بیماری های داخلی، دکتر ربانی جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری، دکتر واصلی متخصص بیماری های پوست مو و زیبائی، دکتر حسینی متخصص اعصاب و روان، دکتر جمشیدی متخصص اورتوپد، دکتر رضوی متخصص بیماری های اطفال، دکتر علی نژاد متخصص اورتوپد و پرهیز شنوایی سنجی به ترتیب 110، 100، 210، 150، 200، 80، 90، 100 و 40 بیمار را به صورت رایگان ویزیت کردند.

این تیم در دو شیفت صبح از ساعت 8 الی 15 و عصر از 15 الی 20 بیماران نیازمند را به صورت رایگان ویزیت کرده و همچنین به 160 نفر خدمات پرستاری و تزریقات ارائه دادند.

اردوی گروه دندانپزشکی سفیران امید و سلامت به روستای محروم "مال ملا" لنده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مناطق محروم در ایام نوروز 97 غافل نشد و با پیگیری و برنامه ریزی برای انجام اردوی دندانپزشکی سفیران امید و سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به روستای "مال ملا" از توابع شهرستان لنده شادی را به عنوان عیدی جامعه پزشکی به مردم این منطقه هدیه داد.

این اردو که نقش و تلاش های معاونت اجتماعی دانشگاه علم پزشکی یاسوج در اجرای موفق آن کاملا مشهود است، با هدف آگاه سازی جوامع پزشکی از وجود مشکلات بهداشتی دهان و دندان در مناطق محروم، جذب امکانات، خدمات دولتی و مستقل به صورت صحیح و بهینه برای مردم این مناطق، فرهنگ سازی بهداشت دهان و دندان در مناطق محروم برای پیشگیری درمان بیماری‌های دهان و دندان با اولویت کاری درمان ترمیمی کودکان، دختران نوجوان و جوان و جراحی کودکان و بزرگسالان انجام شد.

این تیم متشکل از 24 نفر شامل دکتر میلاد اعتمادی(جراح دهان، فک و صورت)، دکتر پریسا رنجبریان (متخصص اندودانتیکس)، دکتر گلسا تیموری، بهاره فتاحی، امیرحسین رنجبر، مینو صلواتی، حسین یوسفی، فاطمه پاک گوهر، مهشید اردستانی، مهسا اعتمادی، فاطمه آقازیارتی، علی تشکر، سپهر سبحانی، فرناز شوشتریان، علیرضا شهسواری، زهره صالحی، محمد مهدی صالحی، سپیده صمدی، حمیده طالبی، زهرا طباطبائی، سجاد غلامعلیان، سامان کرمی و شایان گلکار نوروز را با بودن در کنار محرومان در روستای "مال ملا" از توابع شهرستان لنده و پذیرش و معاینه بیش از 500 بیمار و انجام درمان برای 387 بیمار به ارزش ریالی بیش از 518 میلیون ریال به یادگار گذاشتند.

بر پایه این گزارش، انتظار می رود در سال 97 خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب کاروان سلامت امید بیشتر از سال گذشته مشهود باشد، کاروانی که اینک نام آن در استان به خوبی نمایانگر خدمت رسانی حوزه سلامت استان به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار