خطیب جمعه قم:با تبلیغ نمی توان شعار سال راعملی کرد

قم(پانا)- امام جمعه قم گفت: اگر جوانان و کارآفرینان و کارگران ما دست به هم دهند و شما مردم نیز کمک کنیدمی توانیم کارخانه هایی که تعطیل شدند و جوانانی که بیکار شدند را احیا کنیم و صرفاً با تبلیغ نمی توان شعار سال را عملی کرد.

کد مطلب: ۸۱۱۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
خطیب جمعه قم:با تبلیغ نمی توان شعار سال راعملی کرد

نماز عبادی سیاسی دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله حسینی بوشهری ظهر جمعه در مصلای قدس قم برگزار شد.
امام جمعه قم در خطبه اول نماز،صدق و راستگویی از عوامل مهم عزت است؛ در این عرصه مردم و مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند زیرا اگر مردم آثار صدق و راستی را در گفتار آنها دیدند قطعا موجب جلب اعتماد مردم خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: انسان‎هایی که بنده خدا هستند عزیز واقعیاند زیرا عزت واقعی نزد خدا است؛ بی نیازی از مردم و داشتن روحیه استقلال از عوامل عزت زا است و کسانی که در مال مردم طمع دارند به عزت نمی رسند.
وی گفت: جامعه همدل، هماهنگ و همراه و متحد، عزت مند است؛ جامعه ای که در آن تشتت و اتحاد وجود ندارد عزت خود را از دست خواهد داد؛ در روایات بیان شده است که جماعت ،مایه ریزش فیض و برکات الهی است؛ در جامعه اسلامی همه باید با هم متحد باشند و تابع امر رهبری باشند.
امام جمعه قم با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را مانندشعارهای سالهای گذشته مطرح کردند که همانا شعار حمایت از کالای ایرانی است ودر خصوص حمایت ازکالای ایرانی و برای رسیدن به آن این شعار را نیازمند کار عملی دانست نه اینکه با تبلیغات به آن بسنده شود.
وی تصریح کرد: جوانان و کارآفرینان و کارگران ما باید دست به هم دهندوشما مردم نیز باید آنها را یاری کنید تا کارخانه هایی که تعطیل شدند و جوانانی که بیکار شدند را احیا کنیم.
وی افزود:برای رسیدن به این اهداف دوشرط باید رعایت شود؛اول اینکه باید ببینیم کلای ما می تواند با کالای خارجی رقابت کند یاخیر،دوم آن که مسئولان نیز بدانند مردم ما انگیزه استفاده از کالای ایرانی رادارند اما باید کیفت کلارا بالا ببریم تا مردم از آن راضی باشند.
خطیب جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در حرم امام رضا گفت:اگر برویم و کارنامه چهل سال انقلاب را برسی کنیم می بینیم که اصول بنیادین انقلاب، استقلال، آزادی و شعارهای مردم سالاری و اعتماد به نفس و خودباوری و عدالت و تحقق احکام دین و شریعت بوده است که این مواردها توسط رهبری گفته شد.
وی گفت: رهبرانقلاب اسلامی بیان کردند که عده ای دچار قبیله گرایی و نگاه سیاسی می شوند که این مشکل نیز از موانع جدی کشور است؛ زمانی که پای پیشرفت کشور به میان می آید باید قبیله بازی را کنار بگذاریم.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: مانع هایی که باعث شده است که عده ای چه در دولت ها و چه در مردم، ظرفیت های کشور را باور نکرده اند؛ زمانی که مجموعه ای به ظرفیت های خود باور نداشته باشند به دیگران توجه می کند؛ باید جوانان خوش فکر خود را باور کنیم و منتظر نسخه بیگانه نباشیم واگر دقت کرده باشید ژاپن و برخی کشورهای دیگر از بین رفتند ولی با کار و تلاش امروز حرف اول را می زنند زیرا کسالت و تنبلی راکنار گذاشتند و تنها به کار و فعالیت اندیشیدند.
/ علی باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار