دعوت وزارت بهداشت از بخش غیردولتی جهت مشارکت در ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی بزرگ

تهران (پانا) - قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهره برداری از آزمایشگاه های مرکزی بزرگ( MEGALAB ) در دانشگاه های علوم پزشکی از طریق سرمایه گذار بخش غیردولتی، راهکاری مهم در مدیریت هزینه و گسترش خدمات آزمایشگاهی کیفی در کشور است.

کد مطلب: ۸۱۱۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دعوت وزارت بهداشت از بخش غیردولتی جهت مشارکت در ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی بزرگ

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی استان البرز گفت: یکی از راه های توسعه خدمات آزمایشگاهی کشور، تاسیس و استفاده از آزمایشگاههای بسیار بزرگ مبتنی بر مدیریت نوین و تکنولوژی و اتوماسیون روز دنیاست.
وی در ادامه ضمن دعوت از بخش غیردولتی به منظور مشارکت در ایجاد این آزمایشگاه ها گفت: با مشارکت جمعی می توان در شکل گیری این مراکز جهت ارائه خدمات با تعرفه دولتی پیش قدم شد و با تمام ظرفیت و توان در ارائه خدمات کیفی، به هنگام و اقتصادی به هموطنان تلاش کرد.
به گفته معاون کل وزارت بهداشت، مراکز مگالب با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی به مراکز بیمارستانی و درمانگاهی تحت پوشش ایجاد می گردند و مکانی مناسب برای انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، و ایجاد شرکتهای دانش بنیان محسوب می شوند.

حریرچی یکی از مهمترین اهداف تشکیل مگالب ها را، کاهش هزینه های تمام شده خدمات آزمایشگاهی ذکر کرد و گفت: با تشکیل مگالب ها آزمایشگاههای کوچک و متوسط شبکه آزمایشگاهی از سرمایه گذاری غیرضروری برای تامین تجهیزات تخصصی بی نیاز می شوند و در قالب سطح بندی خدمات فقط به نمونه گیری و انجام آزمایشات اورژانسی خواهند پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تجهیز و بهره برداری و انتقال آزمایشگاه مگالب MEGALAB از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی، راهکاری مهم در گسترش و توسعه خدمات آزمایشگاهی در کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار