وزیر بهداشت: رییس جمهور نخستین کسی بود که از طرح تحول سلامت حمایت کرد

قم (پانا) - وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت طرح تحول سلامت گفت: رییس جمهور نخستین کسی بود که از این طرح حمایت کرد و پس از آن نیز رییس مجلس از حامیان این طرح بود.

کد مطلب: ۸۱۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: رییس جمهور نخستین کسی بود که از طرح تحول سلامت حمایت کرد

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی در دولت یازدهم، ابراز داشت: حاصل حمایت‌های رییس جمهور و هیأت دولت از طرح سلامت کارنامه چهار ساله دولت یازدهم بود که در دوره نخست 24 هزار تخت به بیمارستان‌های استان افزوده شد و بالغ بر 3 هزار متر مربع از بیمارستان‌های قدیمی، نوسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بودجه بخش بهداشت و درمان به دو برابر افزایش یافت و با راه‌اندازی اورژانس هوایی بسیاری از استان‌ها از امکانات آن بهره‌مند شده‌اند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهر مقدس قم را کانون انقلاب اسلامی معرفی و تصریح کرد: بسیاری از مردم گمان می‌کنند این شهر از امکانات زیادی برخوردار است در حالی که منطقه نیروگاه قم با 450 هزار نفر جمعیت، تا به امروز از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم بودند.

وی اضافه کرد: شهر مقدس قم پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است از این رو کوتاهی‌های صورت گرفته در این شهر باید جبران شود.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی از پروژه‌های درمانی استان قم در سال 97، گفت: راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان 220 تختخوابی آیت‌الله خوانساری ازجمله مهم‌ترین پروژه‌هایی بوده که امید می‌رود تا قبل از پایان سال جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری برسد.

قاضی‌زاده هاشمی گسترش مراکز و پایگاه‌های بهداشت در کشور را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته امروز به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب و خانه بهداشت در شهرها و مناطق مختلف کشور دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت 11 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهری تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفتند، در 5 سال گذشته بیش از 5 هزار خانه بهداشت در روستاهای کشور راه‌اندازی شده و 12 هزار متخصص نیز برای پیشبرد اهداف درمانی در کشور در مراکز مختلف درمانی و بهداشتی توزیع‌شده است.

هاشمی با بیان این که بیمارستان بین‌المللی هزار تخت‌خوابی امیرالمؤمنین(ع) پردیسان در سه سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سالانه باید بیش از 300 تخت به بیمارستان‌های استان قم افزوده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار