مهمترین معنای تربیت گذشت است

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: مربی پرورشی در مدرسه منادی فکر است و باید دارای منش و سواد تربیتی خوبی باشد تا بتوانند رفتار دانش آموزان را تحلیل کند و بسته به آن دانش آموزان را راهنمایی کند.

کد مطلب: ۸۱۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین معنای تربیت گذشت است

صبح امروز اولین جلسه اداری حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در سال جدید با محوریت بررسی موضوعات تربیتی و آسیب های احتمالی موجود در آن در محل اردوگاه فاطمه الزهرا با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و کارشناسان اداره کل و معاونین پرورشی نواحی ۱ و ۲ برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه سواد تربیتی لازمه یک مربی پرورشی است، اظهار داشت: مقوله تربیت شامل گستردگی فراوانیست و نیاز اصلی جامعه اسلامی، با تمدن و با تعهد است.

نخعی خاطرنشان کرد: امروز بیش از پیش نیازمند برقراری ارتباط مدرسه با جامعه هستیم و حوزه تربیت باید تکمیل کننده این مقوله باشد.

وی با اشاره به اینکه امور تربیتی با توجه به ضرورت آن در جامعه نیازمند تمرکز و توجه بیشتری است، تصریح کرد: تربیت اخلاقی یکی دیگر از نیازهای ضروری امروز جامعه است و امروزه دانش آموزان نیازمند فراگیری برقراری ارتباط با اخلاق و احترام هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اگر بتوانیم محیط مدرسه را محیطی شاداب و جذاب بسازیم در واقع توانسته ایم در بهره وری دانش آموزان تاثیر بسزایی بگذاریم.

وی در پایان با اشاره به خشکسالی های چند ساله استان نیاز و توجه به آموزش در زمینه صرفه جویی و مدیریت آب در مدارس را پر اهمیت دانست و افزود: باید دانش‌آموزان معنای درست مصرف کردن آب را بیاموزند.

شایان ذکر است: کارشناسان، روسای ادارات و معاونین نواحی در این جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در حوزه های پرورشی و امور تربیتی خود نیز پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار