مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل خبرداد:

اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز اردبیلی به اردوهای راهیان نور

اردبیل (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل در سال گذشته و امسال به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور اعزام شدند.

کد مطلب: ۸۱۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز اردبیلی به اردوهای راهیان نور

ایرج نقی‌پور اظهارکرد: راهیان نور دانش‌آموزی با اعزام هشت هزار و ۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مرحله اول به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر از دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور در مرحله دوم و در مجموع بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در اردبیل به کار خود پایان داد.

وی افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی با هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی امام حسن عسگری(ع) استان که متشکل از کمیته‌های اجرایی اداره کل آموزش و پرورش، سپاه حضرت عباس(ع) استان و همکاری سایر دستگاه‌ها‌ی اجرایی از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و غیره بود انجام شد که این اعزام‌ها از اوایل سال تحصیلی جدید سال ۹۶ با اعزام به مناطق عملیاتی شمالغرب آغاز و با اعزام چهار کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در اسفندماه این سال به اتمام رسید.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان از اعزام ۱۴ کاروان بخش خواهران و ۱۳ کاروان در بخش برادران به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و چهار کاروان پسران به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: در مجموع ۳۱ کاروان دختر و پسر از مدارس دوره دوم متوسطه پایه‌های دهم و یازدهم از مناطق و نواحی نوزده‌گانه آموزش و پرورش استان به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام شدند.

نقی‌پور بیان کرد: در این عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی تعداد ۲۰۱ دستگاه اتوبوس برای اعزام دانش‌آموزان برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور بکارگیری شده بود که از نزدیک با یادمان‌های شهدا و برنامه‌های فرهنگی راهیان نور در این مناطق آشنا شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ده‌ها نفر از عوامل اجرایی متشکل از مربیان، روحانیون، مدیران مدارس، راویان دفاع مقدس، عوامل پشتیبانی، امنیتی و درمانی و غیره کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی را در طول مسیر و محل اردو همراهی می‌کردند، تصریح کرد: در طول مسیر اردو‌های راهیان نور برنامه‌های متنوع برای دانش‌آموزان دختر و پسر داخل اتوبوس و بین راهی‌ها پیش‌بینی شده بود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مهم‌ترین برنامه‌های تاثیرگذار این اردو‌های راهیان نور دانش آموزی را برگزاری نمایش شبانه میدانی علمداران و مردان آسمانی و شبی با شهدا برشمرد و افزود: این برنامه‌ها با رویکرد جنگ تحمیلی و گرامیداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های اتفاق افتاده در مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور برای دانش‌آموزان اجرا شد.

نقی‌پور افزود: دانش‌آموزان در طول اردو ها‌ی دو روزه شمالغرب از یادمان‌های شهدای گمنام تمرچین، یادمان شهید بروجردی و یادمان شهیدان باکری و اردو‌های پنج روزه جنوب از یادمان‌های معراج الشهداء، اروند کنار، شلمچه، هویزه، دهلاویه و فکه بازدید کردند و از برنامه‌های متنوع مداحی، تئاتر معبر آسمانی، نماز جماعت، زیارت خوانی و روایتگری مناطق جنگی استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و احکام شرعی از دیگر برنامه‌های اردوی راهیان نور دانش‌آموزی بود، گفت: در این دوره از اعزام راهیان نور دانش‌آموزی، تلاش شد با برگزاری برنامه‌های متنوع دانش‌آموزان بیش از پیش و باشکوه‌تر از سال گذشته با فرهنگ ایثار وشهادت آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان حضور در مناطق عملیاتی کشور را برای دانش‌آموزان و نسل جدید جامعه را مهم ارزیابی و اظهار کرد: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق با دستاورد‌های مهم هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آشنا شده و روحیه ایثارگری و انقلابی‌گری را در خود تقویت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار