سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس خبر داد:

بازگشت زندگی به روستای عشایری با احداث اقامتگاه

فردوس (پانا) ـ روستای عشایری پلوند شهرستان فردوس که به دلیل خشکسالی متروکه شده بود، با تبدیل شدن به دهکده گردشگری کویری ، در نوروز دوباره رنگ زندگی گرفت.

کد مطلب: ۸۱۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت زندگی به روستای عشایری با احداث اقامتگاه

روح اله صداقت طالبی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: این روستا که از دو سال قبل تنها یک خانوار در آن اسکان داشتند، ساخت اقامتگاه بومگردی توسط اهالی و حضور گردشگران، انگیزه ای شد تا 5 خانوار دیگر به این روستا بازگردند.


روح اله صداقت طالبی با بیان اینکه با کمک این عشایر 5 اقامتگاه بومگردی با هزینه بیش از 500 میلیون تومان در این روستا احداث شده است افزود: دهکده گردشگری کویری پلوند در روزهای تعطیلات هر شب پذیرای 150 نفر بود و در مجموع حدود 12 هزار نفر در تعطیلات نوروز از این دهکده دیدن کردند.


وی گفت: بخش خصوصی هم با هزینه 200 میلیون تومان تجهیزات موتوری و چهارچرخ خریداری و راه اندازی کرد تا ظرفیت گردشگری این منطقه افزایش یابد.


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس افزود:برای توسعه دو اقامتگاه بومگردی این روستا، 800 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی طرح کارا در نظر گرفته شده است تا با کمک این تسهیلات گردشگری این منطقه رونق بیشتری بگیرد.

دهکده گردشگری کویری پلوند در 55 کیلومتری غرب شهرستان فردوس قرار دارد که از جمله جاذبه های گردشگری آن رمل های ماسه ای . زیپ لاین . غار سنگ سوراخ ، تپه ماسه ای به شکل دم یوز، سایت گونه های جانوری همچنین بافت سنتی روستای عشایری پلوند می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار