در گفت و گو با پانا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: تنظیم بازار شب عید از طریق توزیع 990 تن میوه و 1182 تن مرغ منجمد انجام شد

شیراز ( پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرای طرح تنظیم بازار را زمینه جلوگیری از افزایش قیمت و ایجاد تنش در بازار دانست.

کد مطلب: ۸۱۰۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: تنظیم بازار شب عید از طریق توزیع 990 تن میوه و 1182 تن مرغ منجمد انجام شد

محمد مهدی قاسمی، در گفت‌وگو با پانا افزود: هرساله به منظور تامین بازار شب عید سازمان جهاد کشاورزی با همکاری شرکت ها و تعاونی های تحت پوشش اقدام به توزیع اقلام اساسی می نماید.

وی اقلامی را که در پایان سال 1396 و ابتدای 1397 توزیع شده را برنج، گوشت، مرغ منجمد، تخم مرغ و سیب و پرتقال عنوان کرد که توسط عاملین توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به زیاد شدن میزان تقاضا توسط سه گروه از عاملین توزیع شامل بازارچه های سازمان میادین شهرداری و میوه فروشی های منتخب در سطح شهر و همچنین تعاونی های مصرف و کارکنان، در ایام پایانی سال و همچنین چند روز اول نوروز مقدار 570 تن پرتقال از نوع والنسیا متعلق به داراب و فسا و مقدار 420 تن سیب از نوع زرد و قرمز منطقه سپیدان و اقلید برای کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش آن در بین مردم توزیع شد.

وی افزود : در همین راستا میزان یک هزار و 182 تن مرغ منجمد داخلی به قیمت هر کیلوگرم 61 هزار ریال در سطح استان توزیع شد.

قاسمی ابراز داشت: با توجه به کاهش عرضه تخم مرغ و افزایش بی رویه قیمت آن سازمان جهاد کشاورزی با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و تعاونی مصرف این شرکت مقدار 39 هزار و 782 شانه تخم مرغ به وزن تقریبی 100 تن در استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: به همین منظور قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ برای مصرف کننده نهایی در حدود 63 هزار ریال بوده است که این کار تا حدود بسیار زیادی از افزایش بیشتر قیمت این کالا در بازار جلو گیری کرد.

قاسمی در ادامه با اشاره به وضعیت برنج گفت: یکی دیگر از کالاهای اساسی برنج بود که در این ایام سازمان جهاد کشاورزی اقدام به توزیع آن کرد.

وی افزود: بنا بر آمار اخذ شده میزان 1000 تن برنج در سطح استان توزیع شد که شامل سه نوع برنج هندی درجه یک دانه بلند 1121 به قیمت هر کیلوگرم 56 هزار ریال برای مصرف کننده، برنج هندی سیلا به قیمت هر کیلوگرم 26 هزار ریال و برنج تایلندی به قیمت هر کیلوگرم 39 هزار ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد : توزیع این اقلام در سطح استان سهم بسیار زیادی در متعادل نگه داشتن قیمت ها در بازار را به عهده داشته است و باعث جلوگیری از افزایش قیمت و ایجاد تنش در بازار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار