رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور

حمایت از تولیدات فرهنگی هنری ایرانی ضروری است

نیشابور ( پانا )- اقتصاد کشور نیاز به توسعه فرهنگی دارد و توسعه فرهنگی نیز در گروی تولیدات فرهنگی وهنری است ودر سال 97 که به فرموده مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده بایداز این قشر و تولیدات فرهنگی هنری حمایت شود تا بیشتر اثرگذار باشند.

کد مطلب: ۸۱۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از تولیدات فرهنگی هنری ایرانی  ضروری است

مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: حمایت از تولیدات فرهنگی هنری به نفع توسعه فرهنگی و اقتصاد کشور است بنابراین باید اقتصاد و هنر دوشادوش یکدیگر حرکت کنند واین موضوعی است که هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال انجام است.

عباس کرخی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمان حاضر و در گذشته نیز اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر با آن دست به گریبان بوده نبود راهبرد مشخص برای ساماندهی اقتصاد هنر است که این امر آسیب های بسیاری را بر بدنه هنر کشورمان وارد می کند .

وی خاطر نشان کرد: در سال 97 که به فرموده مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده بایدبا توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر که نقشی بی بدیل در شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع ایفا کند مورد نظر وحمایت جدی قرار گیرد .

کرخی یادآورشد: باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد اتفاقاتی مانند جذب سرمایه های فرهنگی و ارائه آثار هنری در کشورهای دیگر، اکسپوها، نمایشگاه ها ،حراجی ها ، بازارها وبرنامه های فرهنگی وهنری در داخل باشیم و متولیان این حرکت را نیز تشویق کنیم.

وی عنوان کرد: این که چگونه قشر غیر هنری را به هنر علاقه مند کنیم سیاست فرهنگی است و برنامه ریزان اقتصاد فرهنگ وهنر باید بدانند چگونه هدفمندانه مردم را با این موضوعات آشنا کنند.

مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری در حمایت گسترده از کالای ایرانی می تواند اقتصاد فرهنگ و هنر را پرورش دهد و باعث رشد آن شودو آن را کنترل کند و ظرفیت های هنری را تا جایی که ممکن است پیش ببرد وماباید به سمتی پیش رویم که مردم بیش اپیش آثارهنری را ببیند تا فرهنگ خرید آثار فرهنگی وهنری در آینده بخشی از زندگی مردم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار