انجام 146 عملیات حریق و حادثه در نوروز 97

یزد(پانا)-معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، گفت: از 28 اسفند96 تا 13 فروردین ماه امسال 146 عملیات حریق و حادثه توسط آتش نشانی یزد انجام شده است.

کد مطلب: ۸۱۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انجام 146 عملیات حریق و حادثه در نوروز 97

«محمدرضا رحیمی» با بیان این‌که خوشبختانه تعداد حوادث عید نوروز امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: در هفته اول تعطیلات نوروز امسال 74 مورد عملیات توسط سازمان آتش نشانی یزد انجام شده که از این تعداد 43 مورد حریق و 31 مورد حادثه بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان آتش‌نشانی برای تأمین سلامت شهروندان در حوادث شهری و جاده‌ای، افزود: با توجه به کاهش آمار تلفات تصادف در ایام عید نوروز 97، دو مورد تصادف منجر به فوت در شهر یزد و جاده‌های منتهی به یزد ثبت شده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در ادامه با بیان این‌که تمام پرسنل عملیاتی این سازمان از 25 اسفند96 تا 15 فروردین ماه امسال در حال آماده باش کامل هستند، گفت: از 28 اسفندماه 96 تا 13 فروردین ماه امسال بالغ بر 146 مورد عملیات توسط سازمان آتش نشانی یزد انجام شده است.

رحیمی با اشاره به این‌که از تعداد کل عملیات‌هایی که در ایام عید نوروز 97 در محدود استحفاظی سازمان آتش‌نشانی یزد انجام شده 80 مورد حریق و 66 مورد حادثه بودند، تصریح کرد: تیم‌های امدادی آتش نشانی یزد از زمان تماس بعد از چهار دقیقه در محل حادثه حاضر می‌شدند.

این مقام مسئول در ادامه آتش سوزی کارخانه ای در جاده بافق، آتش سوزی مغازه‌ای در جاده خضرآباد یزد که به منجر به فوت کودک سه ساله شده است را از جمله مهمترین حریق های ثبت شده در ایام عید نوروز امسال در یزد دانست و بیان کرد: آوار منزل قدیمی در خیابان مهدی که منجر به فوت یک کارگر 30 ساله شده و همچنین تصادف خودروی سمند با پیکان به دو نفر فوتی و یک نفر مصدوم شدید داشته است از جمله حوادث ثبت شده در تعطیلات نوروز امسال بودند.

معاون عملیات آتش‌نشانی یزد در بخش دیگری از سخنان خود آماده باش 11 ایستگاه ثابت و همچنین ایجاد 10 ایستگاه سیار آتش نشانی در مناطق مختلف شهر یزد را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تأمین سلامت شهروندان در ایام عید نوروز عنوان کرد و گفت: 160 نفر از نیروهای عملیاتی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت در آتش نشانی یزد هستند.

وی در پایان ثبت یک تصادف در بلوار جمهوری را تنها حادثه گزارش شده در روز 13 بدر دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 13 بدر خیلی آرامی را در سطح شهر یزد داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار