از «راه آبی ابریشم» تا «خط ویژه» در آی‌فیلم

تهران (پانا) - فیلم‌های سینمایی «راه آبی ابریشم» و «خط ویژه» به‌ترتیب برای پخش از کانال عربی و انگلیسی در ۱۷ و ۱۸ فروردین درنظرگرفته شده‌اند.

کد مطلب: ۸۱۰۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
از «راه آبی ابریشم» تا «خط ویژه» در آی‌فیلم

به گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، کانال عربی این شبکه که هر جمعه یک فیلم سینمایی ایرانی برای مخاطبانش به‌نمایش می‌گذارد، این هفته «راه آبی ابریشم» را پخش می‌کند.
این فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی محمد بزرگ‌نیا و تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است.
«راه آبی ابریشم» یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است و بازیگرانی همچون بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پیام دهکردی، عزت‌الله انتظامی و مهدی میامی در آن ایفای نقش کرده‌اند.
داستان «راه آبی ابریشم» این‌چنین است: هزار سال پیش، ناخدای ایرانی به نام سلیمان تصمیم می‌گیرد برای اولین‌بار مال‌التجاره با ارزشی را از بندر سیراف و با عبور از میانه اقیانوس هند، به بندر خانفو در کشور چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز می‌شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد.
این فیلم سینمایی جمعه‌شب ساعت ۲۲:۰۰ به وقت مکه(۲۳:۳۰ به‌وقت تهران) پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۴:۰۰، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۰۰ روز بعد خواهدبود.
بنابر این گزارش، فیلم سینمایی «خط ویژه» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کیایی، برای مخاطبان انگلیسی‌زبان آی‌فیلم به‌نمایش گذاشته می‌شود.
از جمله بازیگران فیلم می‌توان به مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میترا حجار، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، پریناز ایزدیار و محمدسام قریبیان اشاره کرد.
داستان «خط ویژه» از این قرار است: کاوه نابغه علوم کامپیوتری به‌همراه خواهر و شوهرخواهرش در شرایط خاصی، حساب بانکی یک رانت‌خوار به نام محتشم را هک می‌کنند. محتشم برای بازگشت پولش به روش‌های غیرقانونی رو می‌آورد، اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرار می‌گیرد و مشکلات عدیده‌ای را برایشان به‌وجود می‌آورد.
فیلم سینمایی «خط ویژه» با زیرنویس انگلیسی، شنبه‌شب ساعت ۲۲:۰۰ به وقت GMT (۰۲:۳۰ به وقت تهران) پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۴:۰۰، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۰۰ روز بعد خواهدبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار