راه رستگاری ایرانی‌های حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

تهران (پانا) – دو تیم ایرانی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه یافته‌اند، ذوب آهن در تلاش برای تساوی در هفته آخر خواهد بود و تراکتورسازی باید به دنبال اعاده حیثیت باشد.    

کد مطلب: ۸۱۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راه  رستگاری ایرانی‌های حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

در پنجمین هفته از لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ایرانی نتایج متفاوتی گرفتند؛ پرسپولیس در ازبکستان نسف قارشی را متوقف کرد تا صعودش به مرحله بعد قطعی شود، استقلال در تهران الریان را برد و مانند همشهری‌اش به مرحله حذفی رسید. ذوب آهن در اصفهان با یک گل مغلوب الدحیل شد تا کارش برای صعود به بازی آخر کشیده شود. اما تراکتورسازی تنها تیم ایرانی بود که پرونده خود در لیگ قهرمانان را با قبول شکست مقابل الاهلی عربستان بست.

ایرانی‌ها در شرایطی هفته آخر لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو خواهند داشت که نتایج بازی‌ها برای سه تیم مهم است و تنها تراکتورسازی دیداری کاملا تشریفاتی را پیش رو خواهد داشت.

گروه A - تراکتورسازی تبریز

تراکتورسازی با شکست در امارات مقابل الاهلی عربستان رسما پرونده صعودشان به مرحله حذفی را بستند و در دیداری آخر باید جدالی تشریفاتی و انتقامی را مقابل الغرافه و مهدی طارمی برگزار کنند.

با توجه به حذف قطعی الغرافه و تراکتورسازی این دیدار برای هر دو تیم تشریفاتی خواهد بود و تاثیری در آینده دو تیم برای فصل جاری لیگ قهرمانان نخواهد گذاشت. تراکتورسازی می‌تواند تنها امیدوار باشد که با اختلاف بیش از 3 گل الغرافه را شکست دهند تا کار در این فصل را با رده سوم به پایان برسانند.

گروه B - ذوب آهن اصفهان

شاگردان امیر قلعه‌نویی در روزی که توپ و میدان را در اختیار داشتند، روی یک غافلگیری بازی را یک بر صفر به الدحیل قطر باختند و در سمت دیگر لوکوموتیو مسکو با برد قاطع در امارات الجزیره را شکست داد تا با ذوب آهن هم امتیاز شود.

ذوب آهن در هفته آخر دیدار مرگ و زندگی خود را با لوکوموتیو در ازبکستان برگزار خواهد کرد. برد 2 بر صفر ذوب آهن در دیدار رفت حاشیه امنی است که شاگردان امیر قلعه‌نویی دارند و حتی با یک تساوی هم آنها می‌توانند صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند.

ذوب آهن در صورت صعود هم صدرنشین این گروه نخواهد شد و با رده دوم به مرحله حذفی خواهد رفت و باید به مصاف یکی از تیم‌های استقلال تهران، العین امارات و یا الریان قطر خواهند رفت. ذوب آهن اگر بتواند صعود کند در دیدار حذفی خود اولین دیدار با مهمان یکی از این سه تیم خواهد بود که بتوانند صدرنشین گروه شوند.

گروه C - پرسپولیس تهران

پرطرفدارترین تیم آسیا که در ازبکستان صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرد در تهران دیداری انتقامی و حساس را با السد قطر برگزار خواهد کرد.

السد در جدول 12 امتیازی است و پرسپولیس 10 امتیاز دارد؛ بنابراین پرسپولیس برای صدرنشینی نیاز به پیروزی در تهران مقابل این تیم قطری دارد. پرسپولیس اگر بتواند صدرنشین گروه شود احتمالا الجزیره امارات را روبه‌روی خود خواهد دید و در بازی رفت میزبان این تیم است. پرسپولیس دوست ندارد یک بار دیگر با الاهلی عربستان روبه‌رو شود تا دو دیدار رفت و برگشت را خارج از ایران و بدون حضور هوادارانش برگزار کند.

هر چند نمی‌توان درباره گروه اول با قاطعیت از صدرنشینی الاهلی عربستان سخن گفت، اما این تیم اگر بتواند در امارات از الجزیره امتیاز بگیرد صدرنشین می‌شود صدرنشین می‌شود. پس به نفع پرسپولیس است که السد را ببرد و امیدوار باشد که الجزیره در امارات امتیاز از دست بدهد.

گروه D - استقلال تهران

استقلال در ناباوری از گروه مرگ صعودش را قطعی کرد اما در دیدار آخر باید برای تثبیت صدرنشینی به میدان برود.

شاگردان وینفرد شفر در کویت به مصاف الهلال، ناکام بزرگ این فصل لیگ قهرمانان خواهند رفت. اگر استقلال بتواند الهلال را شکست دهد به طور حتم صدرنشین این گروه می‌شوند. تساوی هم می‌تواند استقلال را صدرنشین کند البته به این شرط که الریان در قطر العین را شکست دهد یا بازی این دو تیم مساوی شود. البته اگر العین با اختلاف کمتر از 3 گل الغرافه را شکست دهد باز هم استقلال صدرنشین خواهد شد.

اما شکست مقابل الهلال نتیجه‌ای است که می‌تواند صدر جدول را از استقلال بگیرد. اگر العین بتواند در قطر از سد الریان بگذرد و استقلال مغلوب الهلال شود، این العین است که صدرنشین می‌شود و استقلال به رده دوم خواهد رفت.

استقلال اگر بتواند صدرنشین این گروه شود به مصاف یکی از تیم‌های ذوب آهن اصفهان یا لوکوموتیو تاشکند خواهد رفت اما قرار گرفتن در رده دوم قرعه سخت الدحیل قطر را به شاگردان وینفرد شفر خواهد داد.

ایرانی‌های حاضر در مرحله حذفی در یک نگاه

نکته‌ای که درباره سه تیم پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن قابل توجه است رقم زدن سرنوشت با خود تیم‌ها خواهد بود. در این میان ذوب آهن تحت هیچ شرایطی صدرنشین نخواهد شد اما پرسپولیس و استقلال باید برای صدرنشینی مبارزه کنند.

البته پرسپولیس در هفته آخر دچار استرس بیشتری است، آنها علاوه بر اینکه صدرنشینی را می‌خواهند چشم به بازی الجزیره امارات و الاهلی عربستان خواهند داشت و امیدوار به اینکه دیدار مرحله حذفی را با حضور هوادارانشان برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار