در گفت و گو با پانا:

سرپرست اورژانس فارس: مرگ بیش از 80 نفر در حوادث نوروز امسال  

شیراز (پانا) - سرپرست اورژانس فارس از افزایش 41 درصدی تلفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از بیست و هفتم اسفند 96 تا سیزدهمین روز فروردین، تعداد تصادفات در فارس 20 درصد و مصدومان 17 درصد افزایش داشته اند.

کد مطلب: ۸۱۰۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اورژانس فارس: مرگ بیش از 80 نفر در حوادث نوروز امسال  

دکتر محمدجواد مرادیان در گفت و گو با پانا ضمن ابراز تاسف از رشد حوادث در فارس به عنوان یکی از بحرانی ترین استان های کشور از لحاظ تصادفات جاده ای گفت: از بیست و هفتم اسفند سال گذشته به مدت 16 روز، دو هزارو 667 سانحه تصادف به نیروهای اورژانس اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است،

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس 115 توانستند در این مدت به سه هزار و 432 مصدوم، خدمات پیش بیمارستانی ارائه دهند که این آمار نشان می دهد 17 درصد تعداد مصدومان افزایش داشته است .
مرادیان تعداد فوتی های تصادفات در سر صحنه را 41 نفر اعلام کرد وبیان داشت: بر اساس آمارها فوتی های نوروز امسال فارس 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد فوتی بیانگر آن است که یک اتوبوس با تمامی سرنشین های آن در جاده های فارس براثر بی احتیاطی جان خود را از دست داده اند، ابراز داشت: 39 مصدوم نیز به دلیل شدت جراحات در بیمارستانها جان خود را از دست داده اند و بیشترین تصادفات و ماموریت ها مربوط به محورهای شیراز - یاسوج، شیراز کازرون و شیراز جهرم لار بوده است .
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس آمار مصدومان جاده ای را بیشتر از مصدومان شهری اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ها، محورهای مواصلاتی شیراز اصفهان، شیراز فسا بندرعباس و همچنین محور شیراز کازرون به سمت بوشهر به ترتیب بیشترین ماموریت های اوژانس را به خود اختصاص داده اند .
دکتر مرادیان سرپرست اورژانس فارس با تقدیر از تلاش شبانه روزی نیروهای اورژانس برای نجات مصدومان از مرگ حتمی در ایام نوروز، یادآور شد: در این مدت نیروهای اورژانس برای نجات هموطنان از هیچ تلاشی دریغ نداشتند و برای زنده ماندن مصدومان با استفاده از بالگرد اورژانس 115 فارس مصدومان را به بیمارستان اعزام داشته اند .
دکتر مردایان اضافه کرد: از بیست و هفتم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فرودین امسال، 36 سورتی پروازی صورت گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار