مدیرکل امور تربیتی آموزش‌ و‌ پرورش خبر داد: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت روان برای 70 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌ و‌ پرورش از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت روان برای 70 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور تربیتی آموزش‌ و‌ پرورش خبر داد: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت روان برای 70 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی درباره جزئیات تشکیل پرونده الکترونیک سلامت روان برای دانش‌آموزان گفت: پرونده الکترونیک سلامت روان، دانش‌آموزان را از ابعاد مختلف روانی، رفتاری، فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی- تحصیلی و ... مورد بررسی قرار می‌دهد که نتایج حاصل از آن، اطلاعات مناسبی در خصوص وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان در اختیار وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار می‌دهد.

وی افزود: بر اساس نتایج به‌دست آمده برای پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای مناسبی به دانش‌آموزان، والدین و معلمان ارائه می‌شود؛ زیرا ما معتقد هستیم خانواده و مسئولان مدرسه می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌ها داشته باشند.

شکوهی با بیان اینکه برای تشکیل پرونده الکرونیک سلامت برای دانش‌آموزان، ‌آزمون سلامت روان برگزار می‌شود یادآور شد: آزمون بالغ بر 300 سوال است که مسائل مختلفی مانند عزت نفس، خوش بینی، اضطراب، خشم، شادابی و نشاط، گرایش به مدرسه و جامعه، مشکلات خانوادگی و ... مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در خصوص نحوه برگزاری آزمون بیان کرد: آزمون در مدارس برگزار می‌شود و در فاز اولیه دانش‌آموزان دوره متوسطه 13 تا 16 سال تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در فاز اولیه تصمیم گرفتیم تشکیل پروند را از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه آغاز کنیم؛ زیرا سطح پوشش مربیان پرورشی و مشاوران در این مدارس تکمیل است و از طرفی این دانش‌آموزان در سن بلوغ که سن بسیار حساسی است به سر می‌برند.

شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر برای بیش از 70 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است افزود: بزودی برای تمام دانش‌آموزان این پرونده تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات پس از شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب گفت: دانش‌آموزان پس از شناسایی در صورت نیاز به مراکز مشاوره و روانشناختی ارجاع داده می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار