رئیس پلیس راه راهور ناجا: حادثه اتوبوسی منجر به فوت در نوروز 97 نداشتیم

تهران (پانا) -رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: «برای نخستین بار طی چند سال گذشته حادثه اتوبوسی منجر به فوت در نوروز امسال نداشتیم».

کد مطلب: ۸۱۰۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس راه راهور ناجا: حادثه اتوبوسی منجر به فوت در نوروز 97 نداشتیم

به گزارش روابط عمومی پلیس راهور، سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به این که فاز نهایی سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در نوروز امسال بر روی اتوبوس ها راه اندازی شد، گفت: «سامانه سپهتن، تخلفات اتوبوس ها و متعاقب آن، تصادفات اتوبوس ها را در نوروز بسیار کاهش داد».

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به این که کنترل سنتی، دستی و فیزیکی پلیس بر رفتار رانندگان بخصوص در بخش حمل و نقل عمومی پاسخگو نیست گفت: «در سال ۹۶ حدود ۴.۵ میلیون صورت وضعیت مسافری صادر شده است که کنترل این حجم جابجایی عملا بدون تجهیزات الکترونیکی مقدور نیست».

وی با اشاره به این که شمار اتوبوس ها در کشور از ۴ هزار دستگاه در سال ۸۶ به ۱۶ هزار دستگاه در سال ۹۶ رسیده است افزود: «این در حالیست که با اقدامات کنترلی پلیس و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی توانستیم شمار کشته های این وسایل نقلیه را از ۵۴۳ نفر در سال ۸۶ به زیر ۲۰۰ نفر در سال ۹۶ کاهش دهیم».

رئیس پلیس راه راهور ناجا بر ضرورت توسعه بکارگیری فناوری های نوین در حوزه حمل و نقل بخصوص ناوگان حمل و‌نقل عمومی تاکید کرد و گفت: «در عین حال پلیس نیز از فناوری های جدید در این حوزه که بتواند از وقوع تصادفات و حوادث جاده ای پیشگیری کند، حمایت می کند».

وی از توسعه سامانه و تکمیل سامانه سپهتن خبر داد و گفت: «پلیس در تلاش است این سامانه را در سال جاری بر روی محموله های خطرناک (محموله های سوختی، نفتی، مواد شیمایی) راه اندازی کند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار