قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران: نخستین نشان ملی سواد رسانه ای در بهار امسال اهدا می شود

تهران (پانا) - انجمن سواد رسانه ای ایران با انجام نظرخواهی از ۱۳۶ نفر از نخبگان عرصه ارتباطات و سواد رسانه ای نسبت به شناسایی۷ مرجع حوزه ارتباطات و سواد رسانه ای اقدام کرده و در بهار امسال برای نخستین بار در تاریخ کشور نشان ملی سواد رسانه ای به یکی از ۷ کاندیدای شناسایی شده اهدا خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۰۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران:  نخستین نشان ملی سواد رسانه ای در بهار امسال اهدا می شود

معصومه نصیری، قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران اعلام کرد: از امسال یکی از برنامه های انجمن سواد ایران به عنوان تنها سازمان مردم نهاد متشکل از فعالان بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی حوزه ارتباطات و سواد رسانه ای، اهدای نشان ملی سواد رسانه ای است.

وی با بیان اینکه امسال اولین دوره اهدای این نشان ملی انجام خواهد شد، گفت: براساس نظرخواهی انجام شده از ۱۳۶ نفر از نخبگان عرصه ارتباطات و سواد رسانه ای، ۷ کاندیدای دریافت این نشان شناسایی شده و از طریق نظرسنجی عمومی ویژه متخصصان و علاقه مندان حوزه ارتباطات و سواد رسانه ای، یک نفر از این افراد، شایسته دریافت نخستین نشان ملی سواد رسانه ای شناخته خواهد شد.

وی افزود: ویژگی خاص ۷ کاندیدای نشان ملی سواد رسانه ای شهرت همزمان علمی و اجرایی است و برخی از افراد هم شناسایی شده اند که در حال اجرای پروژه های علمی و اجرایی در سال ۹۷ هستند که این افراد در سال ۹۸معرفی خواهند شد.

نصیری، دکتر سید مرتضی موسویان را یکی از کاندیداهای دریافت نشان ملی سواد رسانه ای معرفی و درباره دلیل این انتخاب گفت: دکتر موسویان به دلیل تالیف و تدوین بیش از پنج جلد کتاب در حوزه سواد رسانه ای، برگزاری همایش های ملی و استانی سواد رسانه ای و ایجاد دبیرخانه دائمی همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی، حمایت از چاپ کتب، مقالات و آثار چند رسانه ای در حوزه سواد رسانه ای و حمایت از ایجاد رشته سواد رسانه ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی کاندیدای دریافت این نشان شناخته شده است.

وی افزود: دکتر حسن خجسته به دلیل مدیریت اتاق فکر برنامه برگ سرنوشت شبکه دو سیما با موضوع سواد رسانه ای و انتخابات، ایجاد بخش سواد رسانه ای در جشنواره فیلم فجر امسال و نظارت علمی بر چاپ مجموعه مقالات همایش سواد رسانه ای و ریاست هیئت علمی نخستین همایش ملی سواد رسانه ای، به عنوان دیگر کاندیدای دریافت این نشان ملی شناخته شد.

قائم مقام انجمن سوادرسانه ای با بیان اینکه دکتر محمد سلطانی فر دیگر کاندیدای مطرح برای دریافت نشان ملی سواد رسانه ای است، افزود: ایشان به جهت تالیف یکی از مهمترین کتب مرجع در حوزه سواد رسانه ای و حمایت از ایجاد رشته سواد رسانه ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی، به عنوان یکی از کاندیداها معرفی شده اند.

این مدرس سواد رسانه ای از دکتر حمیدرضا آیت اللهی به عنوان دیگر کاندیدای دریافت نشان ملی سواد رسانه ای نام برد و افزود: ایشان به جهت تالیف مجموعه کتب جامع آموزش سواد رسانه ای برای دانش آموزان، ایجاد واحد درسی سواد رسانه ای برای دانش آموزان مدرسه میزان و برگزاری دوره های تربیت مربی سواد رسانه ای، کاندیدای دریافت نشان شده اند.

قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران دکتر سید بشیر حسینی را برای عضویت در تیم تالیف کتاب سواد رسانه ای مقطع دهم متوسطه، هدایت تیم برگزار کننده المپیاد سواد رسانه ای، مدیریت اتاق فکر برنامه رسانش شبکه امید سیما و تدریس سواد رسانه ای در سطوح مختلف، دیگر کاندیدای دریافت نشان ملی سواد رسانه ای اعلام کرد.

وی دکتر بهاره نصیری را به جهت انجام بیشترین تعداد پژوهش در کشور با موضوع سواد رسانه ای و تدریس سواد رسانه ای در سطوح مختلف، دیگر کاندیدای دریافت نشان ملی سواد رسانه ای عنوان کرد و گفت: دکتر بهاره نصیری استاد راهنما یا مشاور اکثر پایان نامه های دفاع شده با موضوع سواد رسانه ای است.

نصیری از دکتر رفیع الدین اسماعیلی کریزی به جهت ایجاد رشته سواد رسانه ای در حوزه های علمیه و تاسیس انجمن سواد رسانه ای طلاب، به عنوان یکی دیگر از ۷ کاندیدای دریافت نشان ملی سوادرسانه ای نام برد و گفت: دکتر اسماعیل کریزی برای ایجاد سواد رسانه ای اسلامی با استفاده از ظرفیتهای تبلیغی و تبیینی حوزه های علمیه تلاش کرده است.

قائم مقام انجمن سواد رسانه ای اعلام کرد: علاقه مندان میتوانند با مراجعه به کانال انجمن سواد رسانه ای ایران در پیام رسانهای تلگرام و سروش با نشانی
@MLiteracy
در فرآیند رأی گیری برای اهدای نشان ملی سواد رسانه ای مشارکت نمایند.
وی در پایان یادآور شد: انجمن سواد رسانه ای علاوه بر نشان ملی سواد رسانه ای، به افرادی که به طور موثر از توان خود برای افزایش سواد رسانه ای عموم مردم استفاده کرده اند نشان ملی مسئولیت اجتماعی را اهدا خواهد کرد که این موضوع در کار گروهها و گروههای تخصصی انجمن سواد رسانه ای ایران بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار