معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر داد: پرداخت وام 10 میلیون تومانی به برگزیدگان مسابقات کاردانش

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حمایت از برگزیدگان کشوری مسابقات کاردانش از پرداخت وام 10 میلیون تومانی از سوی صندوق حمایت کارآفرینی به این افراد خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر داد: پرداخت وام 10 میلیون تومانی  به برگزیدگان مسابقات  کاردانش

علی زرافشان در گفت‌وگو با پانا درخصوص رشته‌های مشترک بین فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اظهار کرد: امسال به دو شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش رشته‌هایی اضافه شده‌اند. هدف‌گذاری ما این است که یک رشته را عینا در دو شاخه نداشته باشیم چون ماهیت این دو متفاوت است. رشته‌های کاردانش مهارتی هستند و رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای پایه علمی دارند.در حال گفت‌وگو هستیم تا رشته‌های متناظر به عنوان رشته جدید اعلام نشوند تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه هدف دو شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش متفاوت است گفت: در برنامه درسی ملی در حوزه یادگیری کار و فناوری هنرجویان به چند گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول آموزش‌های مهارتی می‌بینند تا بلافاصله بعد از دیپلم وارد بازار کار شوند. این رشته‌ها صبغه مهارتی دارند. گروه دوم با برنامه درسی 5 ساله با مدرک کاردانی به عنوان تکنیسین وارد بازار کار می‌شوند بنابراین برنامه درسی این گروه باید مشترکا با وزارت آموش عالی تولید شود یعنی این رشته‌ها صبغه علمی و مهارتی دارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ممکن است برخی رشته‌ها عنوان واحدی داشته باشند ولی محتوای آموزشی‌شان متفاوت باشد.

زرافشان درخصوص حمایت از دانش‌آموزان کارآفرین رشته‌های مهارتی گفت: امسال صندوق کارآفرینی به منظور حمایت از کارآفرینی در مسابقات کاردانش مشارکت داشته و به هریک از دانش‌آموزانی که به سطح کشوری رسیده بودند 10 میلیون وام برای راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی پرداخت کرد. به نظر من پرداخت این جایزه برای حمایت از دانش‌آموزانی که در شاخه کاردانش مشغول کار هستند شروع خوبی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار