در گفت‌وگو با پانا

نماینده نوشهر: 90 درصد شیرابه زباله‌های مازندران در ایام نوروز وارد رودخانه‌ها می‌شود

تهران (پانا) - نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تولید زباله در مازندران در ایام نوروز سه برابر افزایش یافته است، گفت 90 درصد شیرابه زباله‌های تولید شده در این ایام، وارد رودخانه‌ها و تالاب‌های استان می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۰۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده نوشهر: 90 درصد شیرابه زباله‌های مازندران در ایام نوروز وارد رودخانه‌ها می‌شود

قاسم احمدی در گفت‌وگو با پانا تولید بیش از حد زباله و رهاسازی آن از سوی گردشگران را مهم‌ترین آسیب محیط زیست استان‌های شمالی کشور در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: روزانه 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می‎شود و این میزان در زمان نوروز به 8 هزار و 500 تن افزایش می‌یابد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در ایام نوروز 90 درصد شیرابه‌ها وارد تالاب‌ها و رودخانه‌های استان مازندران می‌شود و آلودگی ناشی از آن موجب نابودی محیط زیست می‌شود. از طرفی جنگل‌های مازندران روزانه بیش از 700 هزار لیتر شیرابه را در خود جای می‌دهند که علاوه برآسیب به چهره طبیعت موجب آلودگی منابع آب و خاک می‌شود.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهاسازی ظروف پلاستیکی در طبیعت ضربه سهمگینی بر پیکره محیط زیست وارد می‌کند زیرا پلاستیک به سادگی قابلیت تجزیه ندارد و در واقع تجزیه آن 500 سال زمان می‌برد. همچنین یکی از چالش‌هایی که استان‌های شمالی با آن مواجه هستند، انتقال و دفع غیربهداشتی زباله‌هاست که این موضوع انتقال انواع بیماری‌ها را به دنبال دارد و خسارات زیادی را متوجه محیط زیست می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه روند ساماندهی و مدیریت پسماند در استان‌های شمالی بسیار کند است، گفت: همه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه باید تلاش کنند تا معضلی که به تهدید جدی برای استان‌های شمالی کشور تبدیل شده است، برطرف شود.

به گفته او، یکى از راهکارها برای حل مساله زباله‌ها استفاده از زباله‌سوزهاست و درهمه دنیا این کار با مشارکت بخش خصوصى انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار