سرعت و سبقت غیرمجاز؛ بیشترین عامل تصادفات رانندگی در ایام نوروز

مازندران (پانا) - فرمانده انتظامی مازندران خستگی و خواب‌آلودگی، تجاوز از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از محور وسط راه یا سبقت غیر مجاز را از مهمترین عوامل تامه تصادفات رانندگی در ایام نوروز امسال برشمرد.

کد مطلب: ۸۱۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سرعت و سبقت غیرمجاز؛ بیشترین عامل تصادفات رانندگی در ایام نوروز

سردار سید محمود میرفیضی گفت: برای تامین امنیت مردم و تسهیل در سفرهای نوروزی هموطنان، طرح های نوروزی در دو حوزه ترافیکی و حوزه های اجتماعی تدوین و از 20 بهمن ماه با طرح استقبال از بهار و بکارگیری نیروهای ستادی و اجرایی و استفاده از ظرفیت سازمان های امدادی و مشارکت سازمان های مردم نهاد ؛به اجرا در آمد .

سردار میرفیضی با اشاره به تعامل همکاری های بسیار خوب پلیس و سازمانهای مرتبط در تسهیل سفرهای نوروزی نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و سایر سازمان های مرتبط ، استفاده از توانمندی های عملیاتی نیروی انتظامی استان، ساماندهی نیروها و راه اندازی قرارگاه های نوروزی در شهرستان ها و مرکز استان را از گام های اساسی برداشته شده در اجرای طرح نوروزی پلیس در این استان برشمرد .

وی با اشاره به این که روزانه بیش از 2400 نفر در گشت های پیاده و ... بکارگیری شده اند، گفت: ضمن ساماندهی و بکارگیری نگهبانان محله در مجموع 11 هزار نفر نیرو در طول اجرای طرح برای تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی بکارگیری شده اند.

میرفیضی با اشاره به افزایش 39 درصدی کشف سرقت ها اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده شاهد کاهش 20 درصدی سرقت اتومبیل ،کاهش 7 درصدی سرقت موتورسیکلت و همچنین کاهش 4 درصدی کلاهبرداری ها و افزایش 3 برابری کشف تخلفات و جرائم در حوزه فضای مجازی در استان مازندران بوده ایم .

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 4 برابری کشفیات مواد مخدر و 67 درصدی دستگیری قاچاقچیان و عاملان افیونی در استان خبر داد و گفت: در بحث تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 با توجه به اجرای طرح تجمیع خطوط 110 در مرکز استان در مجموع بیش از 32 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 برقرار شد که 98 درصد از این تماس ها منجر به عملیات شد .

سردار میرفیضی از افزایش 28 درصدی ترددها و حجم مسافرت به استان در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: در حوزه درونشهری شاهد کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی و تعداد متوفیان در استان بوده ایم ضمن این که در حوزه های درونشهری استان نیز تصادفات به شکل قابل توجهی کاهش داشته است .

میرفیضی با بیان اینکه استان مازندران در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون رتبه سوم ترددهای نوروزی در کل کشور را به خود اختصاص داده، گفت: تا این لحظه برابر آمارهای کشوری سهم تردد ها در استان مازندران برابر با 10 درصد ترددها در کل کشور بوده است .

وی از افزایش 60 درصدی قدردانی مردم از عملکرد پلیس در تماس با سامانه 197 نظارت بر عملکرد پلیس خبر داد و گفت: در این ایام شکایت از پلیس نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 54 درصد کاهش پیدا کرده است.

سردار میرفیضی توجه به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در راستای آگاهسازی، اطلاع رسانی و ارتقاء احساس امنیت در جامعه، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سطح شهرها، اجرای تئاتر درمانی در سواحل و همکاری با گروه های تبلیغی بقیه الله را از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پلیس در این ایام برشمرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که با تدابیر اتخاذ شده سعی بر این بوده است که محورهای استان تا حتی الامکان یک طرفه نشوند، گفت: با هماهنگی های انجام شده با استاهای همجوار سعی شده تا محدودیت های ترافیکی در استان نیز کاهش یابد .

سردار میرفیضی اضافه کرد: اگر مسیر را بخشی از سفر قلمداد کنیم و برای استفاده از مواهب الهی در روز طبیعت با حفظ محیط زیست از طبیعت و جاذبه های آن در طول مسیر استفاده کنیم کمک بسیاری به ما خواهد کرد تا سفری ایمن داشته باشیم .

میرفیضی خستگی و خواب آلودگی، تجاوز از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ از محور وسط راه یا سبقت غیر مجاز را از مهمترین عوامل تامه تصادفات رانندگی در ایام نوروز امسال برشمرد و در خاتمه با توصیه به مسافران عزیز استان مازندران به رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی از آنان خواست: ضمن پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی سفر خود را طوری مدیریت کنند که بدون هرگونه دغدغه خاطرات خوشی را از سفرهای نوروزی برای خود و خانواده خود به ارمغان ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار