فرمانده پلیس راهور مازندران خبر داد: کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در مازندران

تهران (پانا) - فرمانده پلیس راهور مازندران از کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در ایام نوروز خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده پلیس راهور مازندران خبر داد: کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در مازندران
مهدی باقری در حاشیه بازدید از روند فعالیت پلیس راهور غرب مازندران در جمع خبرنگاران نوشهری با بیان این که تعداد ورودی مسافران امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است اظهار کرد: تا ساعت ۱۲ شب گذشته بالغ بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو وارد مازندران شده است.

وی با اشاره به برخورداری مازندران از مواهب طبیعی و متمایز کردن این استان جهت استقبال مسافران نوروزی بیشتر گفت: جهت برخورداری بیشتر مسافران از امکانات مازندران و مهیا نمودن شرایط مهمان نوازی از دو ماه قبل جلسات متعددی در استان و شهرستانها توسط دستگاههای خدمات رسان و مدیریت استان و شهرستان برگزار شد تا همه به وظایف خود به خوبی عمل نمایند.

فرمانده پلیس راهور مازندران تصریح کرد: آمار نشان می دهد از ۲۴ اسفند ماه همزمان با آغاز طرح نوروزی تا ۱۲ شب گذشته در بخش تصادفات فوتی ۱۷ درصد و در تصادفات جرحی سه درصد کاهش در مازندران داشته است.

باقری با بیان اینکه همه مجروحان و فوتی های ناشی از تصادفات بومی بودند افزود: این امر نشان می دهد که مسافران نسبت به علائم راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری داشتند و حقوق شهروندی را رعایت کردند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۶۲ نقطه حادثه خیز در مازندران گفت: با کار کارشناسی و بررسی های دقیق مشکل ۶۴ نقطه برطرف شد و مابقی نیز آشکار سازی شد.

این مسئول از کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای فروردین تاکنون خبر داد و یادآور شد: تصادفات جرحی نیز طی این مدت ۴۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ باقری با اشاره به بکار گیری هزار نیرو در این فرماندهی در کل استان در این ایام جهت انضباط ترافیکی و ساماندهی عنوان کرد: رانندگان از سرعت و سبقت غیر مجاز بپرهیزند و با توجه به لغزنده بودن جاده ها، فاصله طولی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۶ حدود ۵۸ درصد تصادفات عابرین پیاده بودند و در این ایام نیز بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو، سرعت زیاد و واژگونی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار