مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

استان اردبیل ۸ درصد گوشت مرغی کشور را تولید می‌کند

اردبیل (پانا) - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل بیش از ۷ تا ۸ درصد گوشت مرغی کشور را تولید می‌کند و خوشبختانه مشکل خاصی را در این زمینه شاهد نبودیم.

کد مطلب: ۸۰۹۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل ۸ درصد گوشت مرغی کشور را تولید می‌کند

صادق صالحی درجریان بازدید از کشتارگاه‌های مرغ شهرستان سرعین اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان سرعین یک مرغداری گوشتی به صورت غیرمجاز در حال فعالیت بوده که در عرض 10 روز با اطلاع‌رسانیهای لازم اقدامات پیشگیرانه و لازم برای جلوگیری از درگیری با این بیماری انجام شد.

وی افزود: برای بررسی و پیگیری موضوع شکایت در دستگاه قضائی انجام شد تا روند اجرایی موضوع طبق قانون و در دستور کار دستکاه قضائی قرار بگیرد و معدوم سازی نیز توسط مسئولان ذیربط انجام شد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: استان اردبیل بیش از 7 تا 8 درصد گوشت مرغی کشور را تولید می‌کند و خوشبختانه مشکل خاصی را در این زمینه شاهد نبودیم به طوری که امکانات اشتغالزایی در ارتباط با مرغ مادر روند خوبی دارد و با توجه به این که در بحث اشتغال با مشکل روبه‌رو هستیم که این بخش کمک شایانی به این مسئله کرده است.

صالحی بیان کرد: به عنوان مثال شرکت آرتا جوجه برای 800 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است که خوشبختانه در این حوزه با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در این زمینه اقدامات مناسبی انجام یافته است.

وی با بیان این که در حوزه تولید گوشتی 5 کشتارگاه صنعتی در استان وجود دارد تصریح کرد: 4 میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که 2.5 واحد دامی کوچک روستایی و 1.5 میلیون عشایری وجود دارد و مابقی نیز به صورت پراکنده بیش از دو هزار واحد در سطح استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار