سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای : بیش از ۹۰ درصد سفرهای نوروزی ۹۷ با حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است

تهران (پانا) - از آغاز طرح نوروزی سال ۹۷ آمار سفرهای هموطنان بیانگر انجام بیش از ۹۰ درصد مسافرت‌ها از طریق حمل‌ونقل جاده‌ا‌ی است که این روند همچنان در حال انجام بوده ضمن آنکه اهمیت این بخش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۸۰۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای : بیش از ۹۰ درصد سفرهای نوروزی ۹۷ با حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌های بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه های تردد شمار این سازمان که در محورهای شریانی کشور نصب بوده و به صورت لحظه ای اطلاعات را به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال می کند. ۱۳/۴درصد رشد و افزایش را نشان می دهد که بیشترین تردد در ۷ فروردین به ثبت رسیده و بیانگر افزایش تقاضا و تمایل هموطنان به سفرهای جاده ای می باشد .

این گزارش می افزاید در هشتمین روز از فروردین ماه و چهاردهمین روز از طرح نوروزی آمار متوسط تردد ساعتی از محورهای مواصلاتی و برون شهری کشور نسبت به روز قبل حدود یک درصد کاهش را نشان می دهد و بیشترین تردد به ترتیب در محورهای مواصلاتی استانهای البرز، تهران، مازندران ، قزوین و گیلان به ثبت رسیده است.

گفتنی است بر اساس مشاهدات دوربین های نظارت تصویری مستقر در مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در روز جاری ۹ فروردین، محورهای کرج - چالوس و تهران - آمل در مسیر رفت و برگشت در اکثر مقاطع دارای ترافیک سنگین، همچنین در آزاد راه قزوین-رشت محدوده رودبار محور فیروز کوه-قائمشهر دارای ترافیک نیمه سنگین مشاهده می‌شود.

همچنین بر اساس آمارهای ثبت شده و موجود از تردد مسافرانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای سفر نموده اند، باید گفت از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۶ تا ۸ فروردین ۹۷ در مدت ۱۴ روز، تعداد ۵ میلیون و ۱۰۵ هزار مسافر با تعداد ۴۸۹ هزار و ۸۵۵ سفر در کشور جابجا شده اند که در تعداد سفرها رشد ۶/۲درصدی و در تعداد مسافر کاهش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین تعداد ۹۴۱ هزارو ۹۶۸ مسافر با ۴۳ درصد سهم خروجی و ۵۷ درصد ورودی نیز از مرزهای زمینی کشوردر مدت زمان مذکور، تردد داشتند.

این گزارش حاکی است سهم اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در جابه جایی مسافران به ترتیب برابر با ۵۸/۱، ۲۲/۱ و ۱۹/۱۹ درصد است.

اضافه می نماید نیروهای تلاشگر راهدار در سراسر کشور در محورهای مواصلاتی با آمادگی کامل مشغول خدمت رسانی بوده و فعالان و تلاشگران حمل و نقل جاده‌ای اعم از متصدیان و مسئولان شرکتها و رانندگان زحمتکش نیز همچنان تا پایان تعطیلات با تمام قوا تا پایان طرح نوروزی و اتمام تعطیلات در خدمت هموطنان گرامی خواهند بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار