فرماندار شهرستان پارس آباد:

پارس آباد رتبه اول کشور در تولید سورگوم بذری را داراست

اردبیل (پانا) - فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: شهرستان پارس آباد رتبه اول کشور در تولید سورگوم بذری را داراست و هم اکنون ۱۰۰ درصد نیاز کشور به سورگوم بذری در این شهرستان تامین می شود.

کد مطلب: ۸۰۹۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پارس آباد رتبه اول کشور در تولید سورگوم بذری را داراست

اکبر صمدی اظهار داشت: توانمندی ها و ظرفیت های پارس آباد مغان در تولید انواع بذور کشاورزی به ویژه بذر ذرت را قابل توجه دانست.

وی ضرورت جذب سرمایه‌گذاری در راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را در شهرستان‌های پارس‌آباد بسیار مثمر ثمر دانست و افزود: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ضمن درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان شهرستان شاهد ایجاد اشتغال‌ مولد و پایدار جوانان منطقه خواهیم بود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد راه اندازی صنایع تبدیلی و کارخانه ی روغن کشی در منطقه را ضروری خواند و توضیح داد: با احداث کارخانه های روغن کشی و صنایع تبدیلی، شاهد رشد و رونق محصولات استراتژیک در منطقه خواهیم بود.

صمدی گفت: شهرستان مرزی پارس آباد مغان با توجه به تنوع اقلیمی، و خاک حاصلخیز به عنوان قطب تولید انواع محصولات زراعی و باغی استان و کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان مرزی پارس آباد با وجود وسعت اراضی، تنوع اقلیمی آب و هوایی، نیروهای بالقوه و آب‌‌های سطحی و زیر زمینی و زمین های حاصلخیز برای توسعه کشاورزی بسیار مستعد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار