حمید درخشان در گفت وگو با پانا:

پرسپولیس فدای خداحافظی مهدوی‌کیا شد/اینجا شده آزمایشگاهی برای مربیان/انتخاب گل‌محمدی اشتباه بود

خبرگزاری پانا: پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه به جای این که کادر فنی برنامه ای برای بردن جام در فینال داشته باشد، تمام تمرکز آنها روی چطور خداحافظی کردن مهدوی کیا بود.

کد مطلب: ۸۰۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا در خصوص شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی، مقصر از دست رفتن جام و همچنین کسب سهمیه آسیا، خداحافظی مهدوی کیا و کریمی، آینده پرسپولیس و خیلی از مسائل دیگر صحبت کرد که در ادامه می آید:

سپاهان مزد برتری خود را گرفت

در مورد نمایشی که پرسپولیس مقابل سپاهان در جام حذفی داشت، هیچ حرفی نمی ماند. اصلا تیم خوب بازی نکرد. این قدر گفته بودند که ما قدرت خود را برای فینال گذاشتیم، این بود؟ سپاهان خیلی بهتر و شجاعانه بازی کرد و مزد برتری خود را هم گرفت. اصلا پرسپولیس چیزی برای گفتن نداشت. در حالی که همه چیز مهیای گرفتن جام بود اما این فرصت خوب از دست رفت و حالا روز از نو و روزی از نو.

پرسپولیس مثل تیم محلی بازی کرد

نمی دانم چه بلایی سر بازیکنان آمده بود و چکار کرده بودند که این قدر سنگین بودند. اصلا نمی توانستند درست بدوند. 100 هزار نفر تماشاگر پرشور آمده بودند تا تیمشان را پیروز کنند. با این تماشاگران می توان هرتیمی را از پا درآورد ولی بازیکنان توان ند اشتند. اگر می بینید پرسپولیس 2 گل زد، فقط به خاطر خلاقیت فردی بازیکنان بود نه کار تیمی. چرا باید آدم در زمین خودش این قدر محتاط بازی کند؟ واقعا این شایسته پرسپولیس نبود که بدون هیچ برنامه ای برای فینال بیاید و به راحتی ببازد. انگار به پای بازیکنان سنگ بسته بودند.

پرسپولیس به تفکر خودش باخت نه سپاهان

وقتی پرسپولیس میزبانی فینال را گرفت، همه می گفتند قهرمانیم و این بزرگترین فرصت است. بله من هم می گویم این بزرگترین فرصت بود تا مقابل تماشاگران جام می گرفتیم ولی چه شد؟ چرا برنامه ریزی درستی برای فینال نشد. بیایید اصل قضیه را درست کنید. پرسپولیس به تفکر و داشته های خودش باخت نه سپاهان. اگر پرسپولیس بازی می کرد، سپاهان را راحت می برد ولی مشکل این است که اصلا فوتبالی ندیدیم. چرا باید تیمی که التماس می کند تا فینال در تهران باشد، این قدر مقابل هواداران خودی باترس بازی می کند؟

انتخاب گل محمدی اشتباه بود

اگر درست به مشکل پرسپولیس نگاه کنیم، مربوط به این بازی نمی شود. اصلا انتخاب آدم ها و نفرات در این تیم اشتباه است. باید بپذیریم که نتیجه انتخاب اشتباه بالاخره اگر همان اول گریبان گیر ما نشود، در خان آخر سراغ ما می آید. انتخاب یحیی اشتباه بود. به چه استنادی او سرمربی شد در حالی که یک سال هم سابقه دستیاری در پرسپولیس را نداشت؟ ابلته نمی خواهم کاس و کوسه ها را سر یک نفر بشکنم ولی ببینید هرچه می کشیم از این تصمیمات اشتباه است.

نگذاشتند مهدوی کیا و کریمی با عزت خداحافظی کنند

بازیکن روی می آید و روزی هم می رود ولی چرا باشگاه دستپاچه بود؟اگر تصمیمات خوبی برای فینال می گرفتند، الان مهدوی کیا و کریمی با اقتدار می رفتند. اگر پرسپولیس قهرمان می شد، آیا خداحافظی کریمی و کیا با اقتدار و عزت نبود؟ متاسفانه تبعات این تصمیم گیری های اشتباه گریبان گیر کریمی و کیا هم شد تا این طور با شکست بروند.

رویانیان راهنمای خوبی نداشت

رویانیان در مدیریت خوب هزینه کرد و نگذاشت مشکلات مالی به تیم ضربه بزند ولی در انتخاب آدم ها و کادر فنی خوب عمل نکرد. کسانی که به او مشورت می داند، خوب راهنمایی و کمک نکردند. وقتی کسی که برای مشورت می آید باید تمام جوانب را در نظر بگیرد. این راهنمایی های اشتباه برای رویانیان هم بد شد.

پرسپولیس آزمایشگاهی شده برای مربیان!

گل محمدی دقیقا از جو ورزشگاه وحشت زده شده بود. فقط می توانم این را بگویم که متاسفانه پرسپولیس آزمایشگاهی شده برای مربیان. مگر در فوتبال دنیا هست کسی که یک نفر را 2 بار امتحان کنند؟ الان گل محمدی چه نتیجه ای با پرسپولیس گرفته که بخواهیم برای سال آینده هم او را حفظ کنیم؟ به نظرم پرسپولیس به یک تغییر اساسی و خانه تکانی بزرگ نیاز دارد. اگر مربی باشم، 50 درصد بازیکنان را عوض می کنم.

پرسپولیس فدای خداحافظی مهدوی کیا شد

ناراحتم که چرا مهدوی کیا و کریمی از فوتبال این طور رفتند. باید با عزت و افتخار خداحافظی می گرفتند. متاسفانه عملکرد و تصمیم گیری های درستی برای آنها نشد. چرا باید قبل از بازی به این مهم و حساسی همه افکار روی خداحافظی مهدوی کیا برود؟ اصلا کسی به فکر بردن جام نبود . کسی برنامه ای نداشت که چطور باید پرسپولیس در فینال بازی کند تا جام حذفی را بگیرد. متاسفانه پرسپولیس فدای خداحافظی مهدوی کیا شد. اول باید تیم را اولویت قرار می دادند بعد خداحافظی مهدی. خود مهدی هم دوست نداشت تا تیم فدای خداحافظی اش شود.

هنوز هم تاوان مربیان خارجی را می دهیم

هیچ وقت موافق مربی خارجی برای پرسپولیس نبوده و نیستم. مشکلات داخلی را باید خودمان حل کنیم. الان هم اگر پرسپولیس نتیجه نمی گیرد به خاطر این است که داریم تاوان مربی خارجی را پس می دهیم. دنیزلی چه تاجی به سر پرسپولیس گذاشت که ژوزه را آوردیم.

سید مجتبی سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار