وینفرد شفر: مقابل نفت تمرکز نداشته باشیم به مشکل می‌خوریم

تهران (پانا)- سرمربی استقلال دیدار با نفت را یکی از بازی‌های دشوار این تیم در ادامه فصل دانست.

کد مطلب: ۸۰۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وینفرد شفر: مقابل نفت تمرکز نداشته باشیم به مشکل می‌خوریم

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، وینفرد شفر سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

صحبت های اولیه؟

سال جدید را به همه شما دوستانم تبریک می گویم. از رابطه خوبی که در گذشته داشتیم و اینکه مطالب را به درستی منتشر می کنید، تشکر می کنم زیرا این موضوع بسیار خوب است و به موفقیت فوتبال ایران کمک می کند. بهترین آرزوها از جمله سلامتی را برای شما دارم زیرا سلامتی از همه چیز مهم تر است. همه بازی ها در لیگ سخت است. پرسپولیس، نفت تهران و یا سایر شهرها فرقی ندارد و باید برای هر بازی سخت کار کنیم. مشکل ما الان تقویم بازی ها است. ملی پوشان امروز عصر به تهران می رسند و ما فردا باید بازی کنیم و مسئولیت همه چیز نیز با مربی است. باید ببینیم امروز شرایط ملی پوشان به چه شکل است. تمرینات را با بازیکنان حاضر در تهران ادامه دادیم و امشب ملی پوشان به هتل می آیند تا با آنها درباره دیدار فردا صحبت کنیم.

وضعیت ملی پوشان؟

اگر ما فردا ملی پوشان را نداشتیم نباید این ذهنیت ایجاد شود که ما حریف را دست کم گرفتیم و این به دلیل عدم حضور آنها در تمرین است. یکی از سخت ترین بازی ها ما در چند ماه گذشته است و ما تنها برای برد داخل زمین می رویم. امیدوارم این را بدانید که من بابت تعداد بالای ملی پوشان خوشحال هستم زیرا این موضوع یک تعریف برای ما محسوب می شود. ما خیلی سخت کار کردیم. مجید حسینی نیز با پایان مصدومیت به تیم ملی می رود و این موضوع برای وجهه باشگاه بسیار خوب است. همچنین این موضوع برای کی روش و تیم ملی نیز بسیار خوب است که می تواند نفرات آماده ای برای جام جهانی داشته باشد. نفت تیم بسیار خوبی در ضد حملات است و باید بازی را کنترل کنیم تا شانس های زیادی ایجاد کنیم. تعدادی از بازی های نفت را دوباره تماشا کردم و می دانم تیم خطرناکی است. اگر تمرکز نداشته باشیم، کار ما سخت می شود و می دانیم نفت تیم خوبی در پاس های بلند و ضد حملات است.

تفاوت در ملی پوشان استقلال و نفت؟

لیگ از گذشته بهتر شده و همه تیم ها بهتر بازی می کنند. نفت تیم بسیار خوبی است و ما باید سعی کنیم گل زود هنگام به ثمر برسانیم. ما باید زمانیکه توپ داریم، با دقت عمل کنیم و امیدوارم بتوانیم همه کارها را در زمین پیاده کنیم. نداشتن ملی پوش برای نفت یک امتیاز است اما ما هم بازیکنانی را داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم و فردا همه چیز مشخص می شود.

مصدومان استقلال؟

درباره قائدی باید بگویم امیدوارم او هر چه سریعتر به ما اضافه شود اما او احتیاج به زمان دارد. بهنام برزای در کلینیک پزشکی باشگاه است. دیروز با دکتر نوروزی صحبت کردم اما مشخص نیست که او چه زمانی اضافه می شود. تیام در بارسلون بود و او هر زمان مشکلی پیدا کند، نزد او می رود. با پزشک او صحبت کردم و او توضیحات کاملی را برای ما از شرایط او فرستاده است و به زودی نزد پزشک های ما خواهد آمد. مشکل او بسیار بسیار بهتر شده و اصلا نباید روی او ریسک کنیم. بازیکنان زیادی از تیم های مطرح دنیا نزد دکتر تیام می روند. ما دو بازی حساس پیش رو داریم اما باز هم می گویم ما روی او ریسک نمی کنیم. در مورد بویان هم باید ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد و شاید او برای ما بازی کند. مدت زیادی است که تیام با این پزشک در ارتباط است و او از زمان حضور در یوونتوس با او در ارتباط است و به همین دلیل او نزد این دکتر رفته است.

رد یک شایعه درمورد بویان

درباره بویان باید بگویم که شنیدم در فضای مجازی می گویند او یک خرید بد بوده است و از قول من عنوان شده بود که نباید او را جذب می کردم. من هرگز خارج از کادرفنی درباره بازیکنان حرف نمی زنم و درباره هیچ بازیکنی منفی حرف نمی زنم. بویان بازیکن بسیار خوبی است و اگر از ملی پوشان قدیمی مانند منتظری و رحمتی سوال کنید که برابر او بازی کردند، شرایط او را به شما می گویند. زمانیکه او آماده باشد، می تواند یک سوپر استار باشد. اسماعیلی فردا محروم است و باید ببینیم کدام بازیکن جانشین او می شود. من راجع به بازیکنانم منفی صحبت نمی کنم و مطلبی که اعلام شده، کاملا نادرست است.

شکست آلمان در دیدار دوستانه با برزیل؟

وقتیکه تیم دیروز آلمان را ببینید متوجه می شوید که در غیاب 5 بازیکن اصلی بازی کرد. در حال حاضر آلمان 23 بازیکن ملی پوش بسیار خوب دارد و برزیل نیز با تیم کامل بازی کرد اما آلمان تیم کامل را نداشت. یک بازیکن برزیل گفته بود که برای بازگشت احترام به فوتبال برزیل بعد از نتیجه جام جهانی قبلی در زمین حاضر می شوند.من بازی ایران و الجزایر و اسپانیا و آرژانتین را دیدم. این بازی ها دوستانه است و مربیان پست های مختلف را برای بازیکنان بررسی می کنند. مربیان می خواهند ببینند کدام بازیکن در کدام پست بهتر عمل می کند.

عدم آمادگی بازیکنان داخلی و صحبت های سرمربی تیم ملی؟

من فقط درباره استقلال باید صحبت کنم و سرمربی سایر تیم ها نیستم. من در سه کشور سرمربی تیم ملی بودم و این راحت نیست که بازیکنان هر روز در باشگاه هستند و تنها چند روز در تیم ملی هستند. منظور کی روش را متوجه می شوم اما باید بگویم بازیکنان استقلال موضوعات زیادی را یاد گرفتند و برای حضور در جام جهانی آماده هستند. موفقیت تیم ملی و باشگاه ها برای فوتبال ایران اتفاق خوبی است. باید با کی روش همراهی کنیم و به دنبال برگزاری جلسه ای با او هستم تا دور یک میز بنشینیم. در جام جهانی 2002 با تیم ملی کامرون این کار را انجام دادیم و با مربیان باشگاهی صحبت کردیم تا چه کاری انجام دهیم که وضع تیم بهتر شود. باید با کی روش صحبت کنیم تا چه کاری انجام دهیم که بهترین تیم ملی به روسیه برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار