طرح همیار گردشگر در خانه های تاریخی کاشان اجرا می شود

کاشان(پانا)_رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کاشان گفت: طرح همیار گردشگر برای سومین سال متوالی همزمان با تعطیلات نوروز در خانه های تاریخی این شهر اجرا می شود.

کد مطلب: ۸۰۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح همیار گردشگر در خانه های تاریخی کاشان اجرا می شود

آزاده خراسانی در گفتگو با پانا کاشان، اظهار کرد: در اجرای این طرح 50 دانش آموز دوره ابتدایی از بین ۱۵۰ داوطلب انتخاب شده و پس از شرکت در کارگاههای آموزشی کاشان شناسی، آشنایی با مفاخر کاشان و مهارتهای مذاکره، در خانه های عباسیان، طباطبایی، بروجردی و حمام سلطان میراحمد در دو نوبت صبح و عصر فعالیت دارند .

مدیر خانه فرهنگ کودک افزود: شرکت کنندگان در طرح همیار گردشگر، با کارت شناسایی و لباس متحد در معرفی پیشینه تاریخی و تمدنی کاشان، با گردشگران همراه می شوند که فرصت مناسبی برای آموزش کودکان در راستای شناخت فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران است.

وی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه پیشینه تاریخی کشور، باعث افزایش سطح فرهنگی جامعه شده و کاشان با پیشینه تاریخی، بناهای زیبا و مناطق اکوتوریستی اطراف آن از این امر جدا نیست.

خراسانی گفت: امیدواریم در پایان این طرح، دانش آموزان ما بتوانند اندوخته های علمی خود را در قالب کتابچه نوشته و در مدرسه یا اردوهای دانش آموزی در کنار همکلاسی های خود به معرفی منطقه کاشان پرداخته و برای حفظ این پیشینه تمدنی در جامعه تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار