خسارت 150 میلیارد ریالی تندباد به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق برآوردهای اولیه، تندباد شدید روزهای چهارم و پنجم فروردین در استان 150 میلیارد ریال خسارت در بخش کشاورزی به بار آورده است.

کد مطلب: ۸۰۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
خسارت 150 میلیارد ریالی تندباد به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه این خسارت ها به محصولات زراعی، باغی، تأسیسات و محصولات دامی، شیلاتی و گلخانه ای، تأسیسات زیربنایی و منابع آبی و منابع طبیعی بوده است، افزود: ریزش گل و کنده شدن بوته ها، کنده شدن گل و تنه درختان، خسارت ابنیه و از بین رفته محصولات، تخریب گیاهان دارویی و تخریب تأسیسات آبرسانی از جمله خسارت های وارد شده به محصولات کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه محصولات زراعی استان در سطح 5 هزار هکتار متحمل 20 درصد خسارت شده اند، اضافه کرد: برآورد اولیه خسارت وارد شده به محصولات زراعی استان بالغ بر 30 میلیارد ریال بوده است.

کریم زاده به خسارت 30 درصدی وارد شده به محصولات باغی استان نیز اشاره و اظهار کرد: طبق برآورد اولیه، معادل 44 میلیارد ریال خسارت به 4 هزار هکتار از باغات استان در اثر تندباد هفته جاری وارد شده است.

این مسئول با اشاره به خسارت 35 میلیارد ریالی در بخش تأسیسات و محصولات دامی و شیلات استان، افزود: به 20 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان، خسارتی بالغ بر 12 میلیارد ریال بر اثر این تندباد وارد شده است. همچنین خسارت وارد شده به تأسیسات زیربنایی و منابع آبی استان نیز 9 میلیارد ریال برآورد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار