اپلیکیشن‌های جعلی مسیریاب ترفندی جدید برای سرقت اطلاعات کاربران

کرج (پانا) - رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به برخی از روش‌های مجرمانه‌ای که کلاهبرداران سایبری مورد استفاده قرار می‌دهند گفت: با توجه به آغاز سال جدید هجری شمسی و شروع تعطیلات نوروزی پیش‌بینی می‌شود کلاهبرداری‌هایی مرتبط با عید نوروز و یا با عناوین مشابه افزایش پیدا کند.

کد مطلب: ۸۰۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اپلیکیشن‌های جعلی مسیریاب ترفندی جدید برای سرقت اطلاعات کاربران

به گزارش خبرنگار پانا از البرز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ دوم مهدی شکیب رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به برخی از روش‌های مجرمانه‌ای که کلاهبرداران سایبری مورد استفاده قرار می‌دهند گفت: با توجه به آغاز سال جدید هجری شمسی و شروع تعطیلات نوروزی پیش‌بینی می‌شود کلاهبرداری‌هایی مرتبط با عید نوروز و یا با عناوین مشابه افزایش پیدا کند.

شکیب ادامه داد: یکی از مواردی که متأسفانه در این ایام بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌باشد که متاسفانه این افراد با طراحی نسخه‌هایی جعلی به دنبال کلاهبرداری از هموطنان عزیز می‌باشند.

وی نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از منابع معتبر ایرانی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به این موضوع که اغلب هموطنان عزیز عازم مسافرت‌های نوروزی می‌شوند لذا پیش‌بینی می‌شود نصب اپلیکیشن‌های مسیر‌یاب افزایش پیدا نماید. بنابراین هموطنان عزیز باید نسبت به دانلود و نصب نسخه های اصلی اقدام نمایند.

سرهنگ شکیب افزود: هموطنان عزیز در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت نموده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری نمایند. معمولاً برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده نمایند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری با اشاره به ماده 734 قانون جرائم رایانه‌ای گفت: در قانون جرائم رایانه‌ای برای جاعلین مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده و این افراد باید در مقابل مقام قضایی پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.

سرهنگ شکیب در انتها با آرزوی سالی همراه با توفیق و سلامتی برای هموطنان عزیز گفت: پلیس فتا در ایام نوروز فعالیتی شبانه‌روزی داشته و آماده پاسخگویی و ارائه خدمات و راهنمایی‌های لازم به هموطنان عزیز می‌باشد. لذا هموطنان عزیز در صورت نیاز با مراجعه به سایت پلیس فتا می‌توانند راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار