کیفیت هوای تهران سالم است

کیفیت هوای تهران، امروز (چهار شنبه) با شاخص ۸۳ در وضعیت سالم قرار دارد.

کد مطلب: ۸۰۹۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت هوای تهران سالم است

به گزارش پانا شهر تهران،میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز با یک درجه کاهش بر روی عدد ۸۳ قرار گرفته و سالم است.

براساس این گزارش، درهمین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۶۱ به ۶۰ کاهش و میزان منوکسیدکربن از ۱۹ به ۳۱ افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۲۴،شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۱۳ و شاد آباد (منطقه ۱۸) باشاخص ۱۰۴ بالاترین حجم آلودگی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.

همچنین ایستگاههای شهرداری منطقه ۲، اقدسیه (منطقه یک )و میدان امام خمینی(منطقه ۱۲) به ترتیب با شاخص ۵۰، ۵۲ و۵۴ کمترین میزان آلودگی را در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار