مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل:

تردد گردشگران نوروزی از پایانه مرزی بیله سوار مغان 40 درصد افزایش یافت

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در دور اول سفرهای نوروزی از 23 اسفند پارسال تا چهارم فروردین امسال 47 هزار و 413 مسافراز پایانه مرزی بیله سوار مغان تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 40 درصدی داشته است.

کد مطلب: ۸۰۹۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تردد گردشگران نوروزی از پایانه مرزی بیله سوار مغان 40 درصد افزایش یافت

علی رحمتی درجریان بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل افزود: در این مدت خروج خودرو سواری از پایانه مرزی به تعداد 757 دستگاه با افت 10 درصد و خروج اتوبوس به تعداد 44 دستگاه با افت 15 درصد همراه بوده و بیشتر مسافران ایرانی با پارک خوردوهای خود در تیرپارک پایانه ، از مرز گذر کرده اند.
وی همچنین بیان کرد: در این مدت 45 هزار و 207 مسافرداخلی با هفت هزار و 175 سرویس از پایانه های استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده اند.
رحمتی به تردد خودروها از جاده های استان اردبیل نیز اشاره و بیان کرد: در این مدت ورودی خودرو به استان 282 هزار و 260 دستگاه و خروجی از استان نیز 231 هزار و 760 دستگاه بوده است.
به گفته وی ، مجموع تردد در جاده های استان رشد 30 درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته است.
وی بیشترین تردد را مربوط به جاده اردبیل- آستارا با 191 هزار و 400 دستگاه ذکر کرد و افزود: بیشترین تعداد تردد نیز در روز چهارم فروردین‌ماه به تعداد 76 هزار و 271 دستگاه به ثبت رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص آمار تردد از محور اردبیل- سرعین نیز افزود: ورودی خودرو به سرعین 99 هزار و 100 دستگاه و خروج 90هزار و 607 دستگاه گزارش شده است.
گفتنی است:استان اردبیل با جاذبه های تاریخی ، طبیعی و نیز مرز مشترک با جمهوری آذربایجان یکی از مناطق گردشگری کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار