مدیرکل میراث فرهنگی قم: 2 هزار کارگاه صنایع دستی در قم فعال است

قم (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 2 هزار کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف منبت کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و سایر رشته ها در قم مشغول به فعالیت هستند.

کد مطلب: ۸۰۹۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل میراث فرهنگی قم: 2 هزار کارگاه صنایع دستی در قم فعال است

عیسی رضایی شب گذشته در ویژه برنامه نوروزی در نمایشگاه بهشت بانو اظهار داشت: بیش از یک هزار از این کارگاه هامربوط به رشته منبت، حدود 350 کارگاه زیورآلات سنتی، 60 کارگاه کاشی و معرق و سایر کارگاه ها به رشته هایی از جمله چرم، سفال، سرامیک، رودوزی، گره چینی و سایر هنرهای دستی است.

وی ادامه داد: در استان قم چهار هزار و 200 هنرمند صنایع دستی دارای پروانه فعالیت هستند که در رشته های مختلف به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

رضایی اضافه کرد: از بین 300 رشته صنایع دستی به ثبت رسیده در سطح کشور، هنرمندان استان قم در 50 رشته فعال هستند.

وی با اشاره به صدور گواهی کیفیت در کارگاه های صنایع دستی گفت: بر اساس شاخصه های استاندارد کارگاه های صنایع دستی مورد ارزیابی قرار می گیرند در صورتی که شاخصه های مربوطه را نداشته باشند فرصت به آنها داده می شود تا اقدام به رفع مشکل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم گفت: صدور گواهی کیفیت باعث ایجاد رقابت سازنده در بین تولید کنندگان صنایع دستی، کیفی سازی تولیدها، شناسایی آثار فاخر، معرفی هنرمندان برتر به بازار عرضه و فروش، درجه بندی و برندسازی صنایع دستی می شود.

وی با تاکید بر شعار نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: استفاده از صنایع دستی و تولیدهای داخلی باید در بین مردم فرهنگسازی شود تا شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در این حوزه باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان قم بازارچه دائمی صنایع دستی ندارد این امر باید امسال با همکاری مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد تا صنایع دستی در این استان نه تنها برای مردم بلکه برای زائران به عنوان سوغات عرضه شود.

نمایشگاه بهشت بانو به همت آستان مقدس حضرت معصومه(س)و چند نهاد فرهنگی دیگر در 50 غرفه با محتوای گوناگون از جمله کودک و نوجوان، مسابقه قرآن و نقاشی، صنایع دستی، محصولات مکتوب و دیجیتال، سوغات فرهنگی قم، مشاوره خانواده، حجاب و عفاف، سبک زندگی و جهاد و شهادت تا سیزدهم فروردین ماه از ساعت 9 تا 14 و 17تا 23 برای بازدید عموم دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار