تعداد دانشجویان ایرانی حاضر در آلمان اعلام شد

تهران (پانا)- قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از تحصیل بیش از 6 هزار دانشجوی ایرانی در آلمان خبر داد و گفت که همکاری‌های علمی و آموزشی این دو کشور در سال جاری افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۸۰۹۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تعداد دانشجویان ایرانی حاضر در آلمان اعلام شد

به گزارش ایسنا، سالار آملی گفت: آلمان جزو یکی از کشورهای هدف برای توسعه همکاری‌های علمی آموزشی کشورمان است و همکای دو کشور ایران و آلمان از چهار سال پیش آغاز شده و با روندی خوبی پیش می‌رود.

وی همچنین گفت: اعزام دانشجو در قالب دوره‌های 6 تا 9 ماهه، اعزام اساتید در دوره های کوتاه مدت و یا حضور اساتید آلمانی در کشور، دایر کردن کرسی زبان ادبیات فارسی در آلمان و همچنین کرسی زبان آلمانی در ایران از مهم‌ترین محورهای همکاری دوجانبه بین دو کشور است.

سالار آملی در ادامه گفت: فرایند جدیدی در بحث همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور ایران و آلمان اعم از تعریف پروژه‌های جدید علمی و تدوین دوره‌های تحصیلی مشترک، تعریف شده و این همکاری‌ها در سال 97 با سرعت بیشتری پیش خواهند رفت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره با تحصیل 6 هزار و 500 دانشجوی ایرانی در کشور آلمان،‌ گفت: آمار این دانشجویان هر سال افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از دانشجویان نیز برای دوره‌های کوتاه مدت 6 تا 9 ماهه به این کشور عازم می‌شوند. ضمن اینکه همکاری‌های علمی و آموزشی این دو کشور نیز در سال آینده افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار