نخستین شورای اداری سال ۹۷ در قطب گردشگری استان البرز برگزار شد

طالقان (پانا) - استاندارالبرز در نخستین هفته کاری سال جدید؛به همراهی جمعی از مدیران به طالقان، قطب گردشگری البرز سفر کرد و نخستین شورای اداری استان را برگزار کرد؛مشروح خبر نشست شورای اداری استان را می خوانید.

کد مطلب: ۸۰۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نخستین شورای اداری سال ۹۷ در قطب گردشگری استان  البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در شهرستان طالقان، محمدعلی نجفی دوشنبه ششم فروردین ماه، به طالقان، دورترین شهرستان استان البرز سفر کرد و نخستین جلسه شورای اداری استان را با همراهی جمعی از مدیران در قطب گردشگری استان برگزار کرد.

نجفی در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان گفت: خداوند را شاکریم که در اولین روزهای شروع کار سال ۹۷ توفیق پیدا کردیم تا در زادگاه علما و بزرگان کشور حضور پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: نباید هیچ جلسه ای بدون نام آیت الله طالقانی در این شهرستان برگزار شود چرا که نام این بزرگوار برکت مضاعف به همراه خواهد داشت و مسئولان را جهت در خدمت به مردم یاری گر خواهد بود؛ضمن اینکه بنده نیز خود از علاقمندان به این شخصیت انقلابی بوده ام و در قید حیات ایشان نیز توفیق دیدار با این عالم بزرگوار را داشته ام.

استاندار البرز در ادامه با تبریک سال جدید افزود: عرض تبریک و تهنیت بمناسبت سال نو دارم؛ امیدمی رود همه توفیق پیدا کنیم در خدمت به مردم عزیز با شعاری که مقام معظم رهبری در ادامه شعارهای اقتصادی که در سال ۹۷ تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»اعلام داشتند؛ با تاکید بر استفاده از تولیدات و کالاهای ایرانی تلاش همگانی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به دیدارهای جداگانه اخیر کارگزاران دولت بمناسب آغاز سال کاری جدید با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دیروز هم که در خدمت ر رئیس محترم جمهور و جهانگیری معاون اول ایشان بودیم نیز تاکید بر حمایت از کالای تولید ایرانی بوده است.

وی افزود: تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم و همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی؛ در راستای حمایت از بخش اقتصادی تولید و اشتغال بوده و هست.

استاندار البرز با اشاره به توفیقات استان البرز در این رابطه خاطرنشان کرد: البرزدر سال ۹۶ به ویژه در نیمه دوم سال گذشته با همراهی و همیاری همه دستگاه ها و مردم عزیز فضای کسب و کار را تقویت کردند و شرایط استان را در سطح کشور بهبود بخشیدیم و امروز یکی از استان های برتر در کشور هستیم.

نجفی در ادامه نخستین جلسه شورای اداری استان در شهرستان طالقان گفت:امروز ما شهرستان طالقان را برای سفر انتخاب کردیم به جهت حضور در محضر مردم و در اولین ساعت کاری در سال جدید با معرفی فرماندار جدید، این شهرستان کار خود را ادامه خواهد داد. آقای صادقلو تجارب خوبی را در این شهرستان داشته اند؛علاقمند به این منطقه هستند و تجارب ارزشمند مدیریتی را در کارنامه کاری خود دارند؛ که آخرین نمونه آن نیز در دولت یازدهم طی چهار سال از فرمانداران خوب و موفق در یکی از شهرستان های استان گلستان بوده اند.

استاندار البرز با قدردانی از زحمات فرماندار سابق شهرستان طالقان و سایر همکاران بیان کرد: باید تقویت ویژه ای در این شهرستان صورت گیرد و همه مدیران کل و روسای سازمان ها به فرماندار برای بهبود زیرساخت های شهرستانی کمک کنند تا ایشان کاری را که شروع کردند به زیبایی انجام دهند.

وی افزود: روسای ادارات شهرستان و مردم و مدیران شهری و شهردار و شوراهای اسلامی و... در حوزه فرمانداری نیز در این راستا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه بنا را بر این گذاشتیم که مشکلات شهرستان طالقان را حل کنیم؛ تصریح کرد: در جریان دو سفر اخیری که به این شهرستان داشتم وضعیت این منطقه احصا شده است؛اعتقاد نداریم یک شبه مشکلات چند دهه را یک جا حل می کنیم اما اهتمام ویژه ای خواهیم داشت که حرکت خوبی به این بخش بدهیم و باور داریم که این امر امکان پذیر است.

استاندار البرز گفت: در حوزه راه ها هم اتفاقات خوبی در این شهرستان روی خواهد داد. در رابطه با تخصیص منابع آب و گردشگری نیزبرنامه های ویژه ای در دست اقدام است.

وی افزود: فرصتی که شهرستان طالقان در حوزه گردشگری و بوم گردی وصنایع دستی دارد، باید تقویت شود.

استاندار البرز گفت: وضعیت راه های آسفالت زیبنده شهر توریستی طالقان نیست؛ و با همین وضعیت باید ایجاد زیرساخت های زیباسازی شهری و مدیریت شهری در اولویت کار قرار داد.

وی با تاکید بر جذب گردشگر در طالقان ادامه داد: باید طرح های سرمایه گذاری شکل بگیرد؛ در این بخش کارهای بزرگی می توان انجام داد؛ موانعی هم وجود دارد که باید با نگرش مدیران استانی و کشوری تقویت شود.

استاندار البرز در رابطه با حفاظت از ذخایرمنابع آبی نیز تصریح کرد: آب منطقه ای باید حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ منابع آبی سد داشته باشد تا تعرضی نسبت به این منابع حیاتی صورت نگیرد اما نباید آنچنان هم شود که مردم از حداقل زندگی توسعه ای درمحدودیت قرار گیرند.

وی همچنین با تاکید بر حفظ وحدت بین مدیران دستگاه ها برای ارائه خدمات مناسب به مردم بدور از هر گونه اختلاف نظری تصریح کرد: اختلاف در نظام مدیریتی را نمی پذیرم و اجازه نمی دهم اختلافات مدیریتی به امور قضایی وقضاوت دیگر قوا کشیده شود.

نجفی گفت: اگر موانعی خارج از استان است در حیطه معاونت رئیس جمهور وجود دارد با تمهیداتی باید مشکلات مردم حل شود.

استاندار البرز در خصوص کمبود زیرساخت های گرمایشی نیز بیان کرد: نباید از مواهب زندگی مردم را محروم کرد؛ اگر امکان پذیر نیست انرژی خورشیدی ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر هتلی احداث می شود؛ باید زیرساخت های خدماتی آن نیز ایجاد شود؛ در حوزه سرمایه گذاری نیز در آخرین سفری که به طالقان داشتم هتل و مهمانپذیراحداثی مملو از مشکل بود که مسائل آن هنوز هم حل نشده است.

نجفی گفت: سرمایه گذار با خودش پول می آورد؛ بدون یک ریال وام بانکی در نهایت با موانع و سنگ اندازی هایی که می شود؛ سرمایه گذار بجای سود دهی ضرر دهی دارد و دست آخر مجبور می شویم بخشی از جرایم حذف و تقسیط شود تا واحد تولیدی بتواند دوباره به چرخه کار و تولید باز گردد.

استاندار ادامه داد: گله سرمایه گذاران این است که روز اول واحد های شهرستانی موانع را نمی گویند؛ از طرح ها استقبال می کنند، پول هم واریز می شود اما بعد از چهار سال سرمایه گذار با مشکلات متعددی مواجه می گردد.

وی در این رابطه ادامه داد: علاوه بر فعال شدن دفتر جذب سرمایه گذاری استانی در استانداری که هنوز جا نیفتاده است مخصوصا در استانداری البرز؛ این دفاتر در شهرستان ها نیز باید فعال شده و ها به کمک حوزه بوم گردی و گردشگری بیاید.

استاندار البرز تاکید کرد: باید ازعلاقمندان به سرمایه گذاری دعوت بعمل آورد و درکنارش شهرداران نیز با تدبیر اول کمک کنند کار شکل بگیرد و بعد ارزش افزوده و مالیات و.. تعریف کنند.

نجفی با بیان اینکه طالقان در طرح های هادی عقب است؛ بیان کرد: یکی از بن بست های طالقان در حوزه کشاورزی است؛ البته نباید طبیعت را از بین برد؛در عین حال که نباید در کار انسداد هم ایجاد کرد؛ از این رو در طرح جامع و تفضیلی و طرح های هادی روستایی پروژه های مناسب در این بخش پیش بینی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید در طالقان بدنبال ایجاد صنایع سنگین باشیم افزود: به حفاظت از منابع آب و محیط زیست باید توجه کرد و در کنارش به مردم زندگی و تنفس هم بدهیم و شرایط را برای ۱۵ میلیون مردمی که از استان تهران و سایر استانها برای گردشگری به طالقان سفر می کنند؛ فراهم کنیم.

استاندار البرز با تاکید برتوسعه طرح های بوم گردی در این شهرستان و حمایت های معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: در حوزه روستایی خیلی خوب می شود کار کرد به ویژه با حمایت های معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و اختصاص تسهیلات مناسب از محل صندوق کارآفرینی در حوزه گردشگری و بوم گردی می توان کارهای ویژه ای می توان انجام داد و از این یک فرصت بهره مند شد.

وی با بیان اینکه شعار ما در سال ۹۷ برای روستاهای البرز رفع بیکاری از چهره روستاها است؛ افزود: در طالقان برای تحقق این شعار روی ایجاد طرح های بوم گردی،گردشگری و صنایع دستی باید متمرکز شد.

استاندار البرز گفت: همین شرایط را باید برای مردم و فرزندان این منطقه فراهم کنیم و جرقه آن از این بخش زده خواهد شد.

نجفی در بخش دیگری برلزوم حضور مدیران در محل خدمت تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که مدیران درمحل خدمت ساکن باشند اگر مدیری دو ساعت را برای رفت و برگشت به محل خدمت طی کند دیگر زمانی برای کار و فعالیت نخواهد داشت.

وی خطاب به اعضای شورای اداری تصریح کرد: برای اجرای کارها فکر و برنامه ریزی کنید و امور را بنحو احسن هدایت کنید تا شرایط برای ایجاد زیرساخت ها فراهم شود.

نجفی با تاکید بر اینکه دستورالعمل ها و تصمیمات جلسات و شوراهای استان فصل الخطاب در اجرا است؛ ادامه داد: کارهای زیادی باید در این شهرستان انجام شود و تمام تصمیمات و کارهایی که شروع شده باید به نتیجه برسد؛ همه موظف به اجرا هستند و در این رابطه با احدی تعارف نداریم؛ دستور العمل ها اجرایی است و همه مدیران موظف به پاسخگویی در روند اجرا و انجام تکالیف هستند.

وی تصریح کرد: همه اعتقاد داریم که باید صحبت ها و وعده های ما به مردم به نتیجه برسد؛ چرا که شهدای انقلاب اسلامی و خون پاک و خانواده معزز شهدا ناظر بر اعمال ما است ونباید تحت هیچ شرایطی قولی داد که قادر به انجام آن نیستیم.

نجفی تصریح کرد: باید پاسخگوی مردم باشیم؛ درشهرستانها نیز شهرداران و مدیران اداری اگر مشکلاتی دارند که لاینحل است باید برای رفع آن پیگیری شود.

استاندار البرز گفت: در رابطه با حفاظت از منابع آب، توسعه راه ها و ساماندهی فاضلاب شهری و روستایی و اشتغال روستایی شرایط مناسب فراهم شود و بنا داریم تا جایی که امکانات و قوانین اجازه دهد پیگیر مسائل و دغدغه های این شهرستان باشیم.

نجفی ادامه داد: باید بصورت ویژه نیز تکمیل راه های طالقان و تونل آن در دستور کار قرار گیرد و اگر اعتبار ویژه ای مورد نیاز است ازمجاری ملی پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با توسعه سرانه های بهداشتی ودرمانی در طالقان نیز گفت: بنده عادت به کلنگ زنی ندارم و بیشتر علاقمند به افتتاح هستم؛ برای احداث مرکز درمانی طالقان که پیشتر توسط دانشگاه علوم پزشکی استان؛ کلنگ زنی شده است طی فراخوانی باید از خیرین مشارکت بعمل آورد تا روند ساخت این مرکزهر چه سریعتر کلید زده شود؛ دولت نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.

استاندار البرز در بخش دیگری پیرامون انتخاب فرمانداران نیز گفت: باید از بدبینی ها بکاهید؛ فرمانداران رابطه ای انتخاب نمی شوند؛ نمونه اش فرماندارطالقان از امور دفتری در فرمانداری کار خود را شروع کرد و امروز در این جایگاه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: گزینه های زیادی برای فرمانداری طالقان وجود داشت؛ ۳۵ نفر کاندید رسمی بودند که این جدای از پیگیری های کشوری برای معرفی گزینه بود که بنده ترجیه دادم فرمانداری جوان و با تجربه و از فرزندان خطه طالقان را برای مدیریت این شهرستان انتخاب کنم. بنابراین باید بدبینی ها را کنار گذاشت و مطمئن باشید که فرمانداران با سبقه و نه رابطه انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه باید نگاه های منفی را کنار گذاشت تصریح کرد: بنده ستاره هایم را گرفته ام و به طالقان آمده ام؛ بنابراین دنبال هیچ ستاره و امتیازی نیستم؛ همان طور که امروز فرمانداری جوان را انتخاب کردم؛ سی و دو سال قبل هم خودم نیرویی جوان بودم که بعنوان مدیرکل انتخاب شدم.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید امید را به جامعه تزریق کرد؛با تبیین فلسفه صحبت های مقام معظم رهبری در روزهای نخستین سال نو در مشهد مقدس با مردم خاطرنشان کرد: اینکه معظم له می گویند جمهوری اسلامی در حوزه نفت و گاز در کشور رتبه اول دنیا را دارد؛می خواهند به مردم امید بدهند و ما که فکر نکنیم که کشوری فقیرهستیم و توانایی نداریم؛ ما توانایی ها و پتانسیل های بالایی داریم و با این ظرفیت ها باید جلو بریم.

نجفی در ادامه افزود: مدیران باید بر اساس امکانات موجود به مردم قول بدهند و برای خدمت به آنها تلاش کنند.

استاندار البرز ادامه داد: شهرداران نباید خودشان در انتظار تزریق منابع مالی و اعتبار مردم را در محدودیت قرار دهند؛ باید همت کنند و فکر و سرمایه را به مناطق بیاورند.

وی در بخش دیگری با اشاره به آمار اشتغالزایی در روستاهای البرز بیان کرد: تا کنون ۵۳ هزار شغل در استان البرز ایجاد شده است که بخش اعظم آن نیز در ۶ ماهه دوم سال گذشته فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ارتقا رتبه استان در بخش تسهیلات رونق ادامه داد: آمارهای اعلامی از ایجاد فرصت های شغلی، ثبت شده در سامانه رصد است و استان هیچ دخل و تصرفی و نظری روی کسب رتبه ها ندارد.

وی افزود: ما از کسی ستاره نمی خواهیم همین که مردم راضی باشند برای ما کافی است و باید این اقدامات انجام شده هم باید به مردم گفته شود.

نجفی با بیان اینکه تلاش ها بی وقفه ادامه دارد؛ گفت: البته در حوزه فرهنگی،اجتماعی، سیاسی و.. مشکلاتی وجود دارد؛ نباید توپ کم کاری های خود را در زمین دیگری شوت کرد؛ به سهم خود هم خدمت کنیم و خدمات خود را نیز به گوش مردم برسانیم.

استاندار البرز ادامه داد: پیشنهاد طرح تفصیلی طالقان نیز با اولویت اعلام شود.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه منابع آب و توسعه راه ها هم باید مطالبات را پیگیری کنید؛بنده فرمانداری را که قهرکند دوست ندارم؛ با ارادت و رفات باید مشکلات و موضوعات را حل کنید.

نجفی با اعلام اینکه در آینده طالقان شاهد روزهای نوید بخشی خواهیم بود افزود:اینگونه هم نیست که مشکلات یک شبه حل شود؛ اگر اینگونه بود مشکلات از گذشته برای حل و فصل از سوی شما مدیران به امروز نمی رسید؛ بنابراین همه باید با همتی مضاعف تلاش کنید.

وی افزود: در زمینه باغداری و کشاورزی نوین نیز در طالقان فرصت های خوبی وجود دارد که باید با دعوت از سرمایه گذاران از از آن بهره مند شد.

وی در ادامه افزود: فراخوان مشارکت و حضور سرمایه گذاران استانی - ملی و فراملی برای سرمایه گذاری در جای جای البرز اعلام شود و نام هر سرمایه گذار را نیز بدور از کوتاه نظری ها بر سر درطرح های اجرا شده حک خواهد شد تا تشویق و ترغیب برای توسعه سرمایه گذاری ها در نقاط مختلف استان لبرز باشد.

در ادامه تعدادی از مدیران کل استان نیز گزارشی از خدمات انجام شده در شهرستان طالقان را اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار