استقبال هلال احمر از کودکان با محصولات جدید در نوروز ۹۷

تهران (پانا)- معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران گفت: این سازمان، امسال با ۹ محصول جدید به استقبال کودکان و مسافران نوروزی رفت.

کد مطلب: ۸۰۹۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استقبال هلال احمر از کودکان با محصولات جدید در نوروز ۹۷

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، سعید بابایی افزود: این محصولات، برای نخستین بار در فضای دوستدار کودک در تمامی پست های نورورزی هلال احمر سراسر کشور و با کیفیت بسیار خوب، برگزار می شوند.

وی نخستین برنامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در حوزه کودکان را اهداء کارت همیار هلال عنوان و خاطرنشان کرد: این کار، سال گذشته در تعدادی از استان ها به صورت پایلوت اجرا شد، بعد از جمع بندی نظرات در اصفهان، به این نتیجه رسیدیم که امسال تمام استان ها اجرا کنند.

به گفته وی، کارتی که به کودکان همیار هلال احمر داده می شود تعهداتی در آن ذکر شده که آنها خود را متعهد می دانند موارد حادثه خیز مربوط به رانندگی را به خانواده خود تذکر دهند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: تلفن قصه گوی مهرگویان به عنوان دومین محصول این سازمان، با شماره تماس ۶۴۲۷ (شهرستان ها با کد ۰۲۱) ایام نوروز در اختیار کودکان قرار دارد. این سامانه تنها تلفن قصه گوی رایگان کشور است که ۷۹ داستان با محوریت بشردوستانه و امدادی در آن بارگذاری شده است.

بابایی از طراحی سالنامه کودکان که مناسبت های بشردوستانه و امدادی در آن مشخص شده خبر داد و گفت: این سالنامه با تصاویر جذاب به کودکان آموزش می دهد که چگونه هر روز کارهای بشردوستانه انجام دهند؟ اولویت این سالنامه یادگیری شماره تلفن های ضروری ۱۱۲، ۱۱۵ و ۱۲۵ است.

وی افزود: در راستای فعالیت های صلح جویانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر، پنجمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی صلح و دوستی ویژه سنین ۵ تا ۱۲ سال برگزار می شود و علاقه مندگان به شرکت در این جشنواره باید تا ۲۱ اردیبهشت ماه، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: این جشنواره، سال گذشته به صورت محدود برگزار شده بود که ۱۲۰ اثر از کشورهای دیگر هم به دبیرخانه آن ارسال شدند، امسال به صورت گسترده و فراگیر برگزار می شود و به این دلیل که تبریز در سال ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، دبیرخانه این جشنواره هم در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

بابایی همچنین از تالیف مجموعه داستان های ماه پیشونی و دیو هفت چهره که متناسب با اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر هستند خبر داد و گفت: برای اینکه کودکان پیش دبستانی که قدرت خواندن و نوشتن ندارند و برای کمک به کودکان نابینا، تمامی فایل های این کتاب ها صوتی سازی شده و نمایشنامه رادیویی آن نیز اجرا شده است و سی دی آنها در فضای دوستدار کودک هلال احمر به مهمانان نوروزی داده می شود.

وی یکی دیگر از برنامه های نوروزی هلال احمر متناسب با کودکان را برگزاری مسابقه کتابخوانی «خانه دوست کجاست؟» ذکر کرد و افزود: ۱۵ عنوان کتاب کاربردی در همین زمینه و متناسب با سنین مختلف طراحی شده اند.

به گفته وی، کتاب ماه پیشونی و دیو هفت چهره هم جزو این مسابقه است و شرکت کنندگان می توانند از طریق پیامک، نرم افزار طاقچه و پایگاه های نوروزی هلال احمر در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز نفیس آن همچون دوچرخه، اسکوتر برقی و .... بهره مند شوند.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، فضاسازی فضاهای دوستدار کودک در پست های نوروزی این سازمان را نسبت به سال های گذشته، متفاوت دانست و توضیح داد: ۱۱ پوستر جذاب و با مفاهیم بشروستانه و امدادی که توسط کارشناسان با رنگ بندی های شفاف، تهیه شده اند، در اختیار استان ها قرار گرفتند. پوسترها به گونه ای گویا هستند که نیاز به توضیح ندارند.

بابایی یکی دیگر از برنامه های جذاب و شاد سازمان جوانان هلال احمر را تهیه برنامه «خاله شادونه در کلبه کوهستان» عنوان کرد و گفت: این برنامه با همت دفتر دبیرکل، اداره کل روابط عمومی، سازمان جوانان و کانون غنچه های هلال جمعیت هلال احمر استان های تهران و البرز در شهرک سینمایی غزالی به تهیه کنندگی نجیب زاده و مجری گری ملیکا زارعی مشهور به خاله شادونه تهیه شد که از شبکه دوم سیما، پخش و کودکان را در ایام نوروز با مفاهیم بشردوستانه و امدادی آشنا می کند.

به گفته وی، دو جلد کتاب با عنوان ماه مهربان به سردبیری افشین علا، نوشته شده است، یکی در رابطه با سفرهای نوروزی و دیگری هم متناسب با اهداف جمعیت هلال احمر بر مبنای داستان، نمایش و قصه های کودکانه که این آثار هم به عنوان محصول جدید، در فضاهای دوستدار کودک ارائه می شوند.

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد: فضای دوستدار کودک با کمک کارشناسان علوم تربیتی، علوم رفتاری و روان شناسان، طراحی شده، بازی ها و اشعار کودکان به صورت هوشمند برگزار می شوند، حتی نحوه رفتار با کودکان در فضاهای دوستدار کودک، روان شناسی و بعد از بررسی نقاط ضعف و قوت سال های گذشته، امسال به صورت جدی تر و فراگیر در سطح کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار