حمایت از تولید ملی باید از مدارس شروع شود

کرمان (پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار پانا ضمن اشاره به شعار امسال گفت: مدارس بهترین مکان برای آموزش استفاده از کالای با کیفیت ایرانی است.

کد مطلب: ۸۰۹۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از تولید ملی باید از مدارس شروع شود

محسن بیگی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم رضوی گفت:در حاشیه شعار سال در سخنان مقام معظم رهبری باید دو نکته از سخنان معظم له رادر حرم رضوی مد نظر قرار داد یکی بحث حمایت از تولید داخلی و کالای با کیفیت ایرانی مطرح بود و دیگری بحث مقابله با مصرف گرایی و مصرف بهینه منبابع مختلفی که در اختیار داریم.

محسن بیگی گفت:آموزش وپرورش در هر دوحوزه می تواند مؤثر باشد خصوصابرای دانش آموزان باید تبیین شود سعی کنند تا جایی که امکان دارد کالای مشابه داخلی را جایگزین کالای خارجی کرده تا سود این مصرف به جیب تولید کننده ایرانی برود.

محسن بیگی در خصوص مصرف گرایی گفت: در واقع ما خیلی مواقع منابع را هدر می دهیم یعنی درست مصرف نمی کنیم کم مصرف کردن ملاک نیست درست مصرف کردن باید در زندگی هدف ما باشد.

وی افزود:باید به دانش آموزان درست مصرف کردن را آموخت آموزش مصرف بهینه در حوزه های مختلف از مواد غذایی ،انرژی و آب که یکی از مشکلات جدی کشور ماست باید در زندگی ها نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار