استاندار تهران: همه باید زمینه مصرف کالای ایرانی را فراهم کنند

تهران (پانا)- استاندار تهران گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند کالای ایرانی مصرف کنید همه باید تلاش کنیم که زمینه فراهم شود و به عنوان یک تکلیف و وظیفه ، بازار را برای مصرف و خرید این کالاها آماده کنیم.

کد مطلب: ۸۰۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: همه باید زمینه مصرف کالای ایرانی را فراهم کنند

به گزارش پانا شهر تهران، محمد حسین مقیمی درباره نامگذاری سال 1397 به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: دولت و مسوولین برای کارآفرینان به گونه ای عمل کنند که آنها همه وقت خود را صرف تولید کنند و در ادارات برای گرفتن مجوز و استعلامات حداقل وقت را بگذرانند و در این زمینه دغدغه نداشته باشند.
وی ادامه داد: بانکها باید منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کنند چرا که زمان برای تولید کنندگان مهمترین عامل است. باید منابع مالی در زمان مناسب در اختیار آنها قرار گیرد که هزینه ای از این بابت متحمل تولیدکننده نشود و قیمت تمام شده بالا برود و نتواند در بازار داخلی رقابت کند.
استاندار تهران خطاب به تولید کنندگان هم گفت: تولید کننده باید به کیفیت کالای خود توجه کند، نمی شود کیفیت و قیمت مناسب نباشد و بگوییم که همه باید کالاهای داخلی خریداری کنند . باید در خریدار رغبت حاصل شود چرا که تا تولید داخلی برای خریدار مطلوبیت نداشته باشد برای خرید آن رغبت پیدا نمی کند و لازمه آن این است که کیفیت کالا بالا برود و قیمت تمام شده پایین بیاید و قابلیت رقابت هم از نظر نوع و جنس و هم از نظر قیمت پیدا کند.
مقیمی خطاب به مردم افزود: مردم باید تولیدکنندگان خوب را که قیمت تمام شده کالاهای آنها پایین و کیفت کالایشان بالا است را با خرید خود تشویق کنند و کالاهای خوب را تبلیغ کنند که تولید کنندگان خوش ذوق و با سلیقه و علاقه مند که کیفیت تولیدات آنها بالا است به همه معرفی شود چرا که بازار بیشترباعث می شود که تولیدکنندگان به رقابت بیفتند و کالای بهتر راه خود را در بازار باز کند.
وی در ادامه درباره برنامه استانداری تهران برای حمایت از کالای ایرانی یادآور شد: استان تهران به عنوان استانی است که درصد خیلی بالایی از تولید کشور را دارد و در کنار آن هم بازار بسیار بزرگی است بنابراین باید شرایطی فراهم شود که کیفیت کالاها بالا و قیمت ها پایین بیاید.
استاندار تهران اضافه کرد: یعنی تولید کننده وقت خود را برای تولید و فروش بگذارد و مصرف کننده مطلوبیت را در کالا ببیند و رغبت برای خرید کالای داخلی پیدا کند و دولت زمینه تولید کالای با کیفیت را فراهم کند که وقتی می گویم دولت یعنی استانداری و مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی ، شورای اقتصاد استان همه باید فعال شوند و همه به این فکر کنند که چه کاری برای بالا بردن کیفیت کالا و پایین آمدن قیمت آن باید انجام دهند.
مقیمی گفت: سعی ما بر این است که کمیسیون ها و شوراهایی که در رابطه با تولید ، بازار و فعال شدن بخش خصوصی است را فعال تر از گذشته داشته باشیم و بحث ها به صورت جدی تر مطرح شود و از همکاران و مسوولین دستگاه های مختلف بخواهیم که راه را برای بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی و پایین آمدن قیمت باز کنند.
وی در ادامه به قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی قاچاق و کالای قاچاق است که باید به طور جد با کسانی که کالاهای قاچاق وارد می کنند برخورد شود. حتی اگر قرار است که کالای خارجی استفاده کنیم نباید به صورت قاچاق وارد شود.
استاندار تهران افزود: باید کالاهای وارداتی از کمرگات وارد شود که حساب و کتاب آن مشخص شود و معلوم شود که چه کالاهایی و چه مقدار وارد شده است.
مقیمی یادآور شد: کالاهایی که قاچاق وارد می شود چون عوارض و کمرگی پرداخت نمی کنند حتما ارزان تر در می آید و این کالا در بازار اگر چه از نظر کیفیت هم پایین باشد چون قیمت ها پایین است خریدارانی هستند که این اجناس را می خرند و این خود ضربه کالای داخلی می زند بنابراین به جلوگیری از کالاهای قاچاق به طور جد باید وارد شد.
وی اضافه کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در همه استانها فعال کنیم و نگذاریم کالای قاچاق وارد شود که تولید داخلی جای خود را در بازار پیدا کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار