بررسی راه‌های حمایت از کالای ایرانی در گفت وگو با پانا

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: حمایت از کالای ایرانی با کاهش تصدی‌گری های بخش دولتی محقق می‌شود

تهران (پانا) – به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی باید دخالت دولت در اقتصاد تا آن جا که ممکن است کاهش یابد به این دلیل که چرخه پیچیده بروکراسی اداری کار تولید و رقابت را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند و به زیان منافع ملی کشور است.

کد مطلب: ۸۰۹۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: حمایت از کالای ایرانی با کاهش تصدی‌گری های بخش دولتی محقق می‌شود

علی شمس اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: تا زمانی که دولت دو برابر نیاز خود کارمند دارد و بخش مهمی از بودجه عمومی صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان می‌شود، نمی‌توان به بهبود امور اقتصادی امیدوار بود، به این دلیل که کارمندان امور اجرایی و مدیریتی برای خود ایجاد می‌کنند که کار اقتصاد را با شرایط دشوارتر مواجه می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی داخلی به دلیل شرایطی که از سوی اقتصاد بزرگ دولتی به آنها تحمیل می‌شود قدرت رقابت چندانی با بنگاه‌های خارجی ندارند.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران با اشاره به روند نامناسب خصوصی‌سازی در کشور اظهار کرد: جالب آن است که خصوصی‌سازی و خروج از عرصه تصدی‌گری دولتی نیز به سیستم دولتی سپرده شده است و متاسفانه موانعی در مسیر خصوصی‌سازی وجود دارد.

شمس اردکانی با اشاره به قانون معافیت‌های مالیاتی بنگاه‌های خصوصی، استارت‌آپ‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط ،خاطرنشان کرد: برخی از آئین‌نامه‌های قوانین کشور از جمله قانون امور مالیاتی به گونه‌ای تدوین شده است که با روح قانون در تضاد است، به طور مثال با وجود آنکه استارت‌آپ‌ها در شروع فعالیت از معافیت مالیاتی برخوردارهستند. این معافیت منوط به پرکردن فرم‌های مالیاتی عنوان می ‌شود و نتیجه آنکه بنگاههای کوچک و فعالیت‌های نوپاپی استارت‌آپی با موانع بسیاری در شکل‌گیری فعالیت خود مواجه می‌شود و این در حالی است که استارت آپ ها در سایر کشورها از حمایت‌های زیادی برخوردار هستند.

وی با اشاره به نقش موانع دولتی بر سرراه استارت آپ‌ها اظهار کرد: این موانع موجب شده تا این بنگاهها نتوانند اشتغال زایی لازم را متناسب با نوع فعالیت خود در اقتصاد ایران به همراه داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اراده‌ای برای کاهش حجم دولت وجودندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار