مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد

باغ وحش خرم‌آباد به علت عدم رعایت استانداردها تعطیل شد

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تعطیلی باغ وحش خرم‌آباد به علت عدم رعایت استانداردها خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۹۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
باغ وحش خرم‌آباد به علت عدم رعایت استانداردها تعطیل شد

به گزارش روابط عمومی محیط زیست ، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: باغ وحش کاسیت خرم آباد به علت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی در تاریخ ٥ فروردین ٩٧ تعطیل شد.

وی ادامه داد: تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر رعایت کامل اصول نگهداری از حیات وحش بر طبق استاندارد‌ها است وامیدواریم در نگهداری از حیات وحش در این باغ وحش ضوابط زیست محیطی به طور کامل اجرا شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص شرایط احداث و مدیریت این مرکز اظهار داشت: باغ وحش کاسیت در سال ۸۸ در مجتمع چهارده معصوم (بام خرم‌آباد) در مکان و شرایطى غیر استاندارد احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود که ‎به‌علت عدم توانایی، مدیریت باغ وحش از دانشگاه لرستان سلب و به دامپزشکی استان واگذار شد.

فتحی بیرانوند افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در سال ٩٣ موارد مغایرت شرایط نگهدارى این مرکز با شرایط استاندارد را به دامپزشکی و مدیران ارشد استانى اعلام و با تقاضاهای مبنى بر ورودگونه جدید مخالفت کرد.

وی افزود: در سنوات گذشته درخصوص واگذارى این مرکز به بخش خصوصی و شهرداری جلسات متعددی برگزار و در آخرین جلسه در اسفند ماه سال ١٣٩٦ مقرر شد شهردارى مدیریت مرکز را عهده‌‌‌دار شود و هم‌‌‌اکنون مدیریت این باغ برعهده شهرداری خرم‌‌آباد است.

لازم به ذکر است در سال ١٣٩٦ و در زمانی که اداره کل دامپزشکی استان متولی این باغ‌وحش بود، طى نامه‌اى از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اداره کل دامپزشکى ملزم شد به علت عدم صدور مجوز بهداشتی این مرکز، از ورود بازدیدکننده به باغ وحش کاسیت ممانعت به عمل آورده و همچنین مجوز تعدیل و انتقال گونه‌‌هاى موجود به سایر مراکز مورد تایید سازمان محیط زیست کشور صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار