بیمارستان تدین سمنان در فهرست میراث ملی غیر منقول به ثبت رسید

سمنان (پانا) - در جلسه شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور، با ثبت اولین بیمارستان سمنان با عنوان بیمارستان تدین موافقت شد.

کد مطلب: ۸۰۸۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان تدین سمنان در فهرست میراث ملی غیر منقول به ثبت رسید

هانی رستگاران مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در جلسه شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور، با ثبت اولین بیمارستان سمنان با عنوان بیمارستان تدین موافقت شد.

وی افزود: بیماستان تدین دارای المان های معماری دوران پهلوی شامل آجر نما، رخ بام، سر ستون‌های خاص و معماری ایرانی است که پس از طی مراحل قانونی و فرآیند اداری، حکم ثبت این بیمارستان با شماره 31903 صادر و به فهرست میراث ملی کشور افزوده می‌شود.

مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهارداشت: این بنا در سال 1315 با تلاش حاج فضل الله فامیلی (معروف به تدین) تاجر معروف و معتبر سمنانی ساخته شد و به همین دلیل این بیمارستان 32 تخت‌خوابی که اولین زایشگاه سمنان نیز بود، به نام بیمارستان تدین نام‌گذاری شد.

رستگاران خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری این بنا در مرکز شهر سمنان، با مساعدت سازمان علوم پزشکی امکان تبدیل این مکان به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار