رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس: مهار آتش جنگل مرزن آباد نیازمند بالگرد است

تهران (‌پانا) - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: برای مهار آتش در جنگل های منطقه کوهستانی و سخت گذر مرزن آباد این شهرستان درخواست بالگرد شده است .

کد مطلب: ۸۰۸۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس: مهار آتش جنگل مرزن آباد نیازمند بالگرد است

به گزارش ایرنا، این آتش سوزی که ظهر شنبه در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد و در ارتفاع بیش از 700 متری از سطح دریا آغاز شد ، با وجود تلاش نیروهای امدادی و محلی به دلیل وزش باد شدید گرم همچنان ادامه دارد.
مهرداد خزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به وضعیت منطقه و وزش باد شدید که اطفای آتش را در منطقه با مشکل مواجه کرده است ، درخواست بالگرد کردیم تا با کمک آن بتوان آتش را خاموش کرد.
وی گفت : از صبح زود امروز تمامی نیروها منابع طبیعی ، بسیج و اهالی منطقه بویژه روستاهای آغوزداربن ، حریث ، شهرستان و برار به منطقه اعزام شدند تا همزمان با ورود بالگرد آتش سوزی جنگل حفاظت شده را بتوان خاموش کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از وسعت آتش سوزی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود : هنوز میزان آتش سوزی جنگل این منطقه مشخص نشده است و آتش به صورت سطحی و تنه ای در جریان است.
وی ادامه داد : پس از وقوع آتش سوزی ، حوالی ظهر دیروز چهار اکیپ از نیروهای منابع طبیعی به همراه ماموران آتش نشانی مرزن آباد ، بسیج و نیروهای مردمی به محل آتش سوزی اعزام و موفق شدند آتش را بعد از ساعتی خاموش کنند ولی به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد نسبتا تند و گرم آتش دوباره شعله ور شد.
گونه های درختان مناطق جنگلی مرزن آباد چالوس بلوط ، افرا و ممرز است.
پیش از این هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به افزایش محسوس دمای هوا ، وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها هشدار داده و از شهروندان مازندرانی و مسافران نوروزی خواسته بودند روز شنبه به هیچ وجه در حاشیه جنگل ها و مراتع آتش روشن نکنند .
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار