هم‌زمان با آغاز به کار پنجاه و پنجمین نمایشگاه کتاب بولونیا

هشت عنوان از کتاب‌های کانون به زبان انگلیسی رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - نسخه‌ انگلیسی هشت عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجاه و پنجمین نمایشگاه کتاب بولونیا رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۸۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
هشت عنوان از کتاب‌های کانون به زبان انگلیسی رونمایی می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پنجاه و پنجمین نمایشگاه کتاب بولونیا از روز ششم فروردین میزبان بیش از 1200 ناشر و بنگاه ادبی است.

کانون همچون سال‌های گذشته ضمن دیدار با ناشران، نویسندگان و تصویرگران در سالن 22 این نمایشگاه به معرفی رمان‌های منتخب و کتاب‌های تصویری خود به علاقه‌مندان خواهد پرداخت.

بر این اساس، رونمایی از هشت عنوان از کتاب‌های کانون به زبان انگلیسی بخشی از برنامه‌های غرفه‌ی کانون در نمایشگاه امسال است. کتاب «کلید کوچولو»، «زال و سیمرغ»، «یکی بود»، «یک دوست تازه»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «ماهی قرمز ماهی طلایی» و «نقره ماهی» با ترجمه‌ی سیامک مظلومی و کتاب «بزغاله‌های ابری» با ترجمه‌ی میترا خاتون‌آبادی به تازگی به زبان انگلیسی چاپ و روانه‌ی بازار نشر بین‌الملل شده‌اند. این کتاب‌ها برای نخستین بار در نمایشگاه بولونیا در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.»

در این میان،‌ از آنجایی که تجربه‌ی انتشار نسخه‌ی انگلیسی رمان «هستی» و کتاب‌های «کوتی کوتی» در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۶ در معرفی هر چه بیش‌تر آثار کانون موثر بود، این روند در نمایشگاه کتاب بولونیا ۲۰۱۷ نیز ادامه یافت، تا جایی که رمان «زیبا صدایم کن» که مورد استقبال ناشران خارجی قرار گرفت و کتاب «پرنده، پسرک و قطار» که سال قبل به کاتالوگ نمایشگاه بولونیا راه یافته بود، به همراه برخی دیگر از کتاب‌های موفق کانون سال گذشته به زبان انگلیسی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. امسال نیز به همت انتشارات کانون برای نخستین بار از هشت عنوان کتاب تصویری کانون به زبان انگلیسی رونمایی می‌شود.»

این آثار از میان صدها اثر موفق کانون انتخاب شده‌اند و هر کدام جوایزی را کسب کرده‌اند و آثار شناخته شده‌ای برای نویسندگان، تصویرگران و منتقدان کشوراند و نمایشگاه بولونیا فرصتی برای معرفی این آثار به دیگران مخاطبان است.

عرضه‌ی کاتالوگ‌های معرفی آثار کانون و دیدار با 30 ناشر بین‌المللی از دیگر برنامه‌های کانون در این نمایشگاه خواهد بود.

بر اساس این خبر، «کلید کوچولو» نوشته‌ی ابراهیم قدردان است و تصویرگری آن را علی خدایی بر عهده داشته است، «زال و سیمرغ» اثری از مصطفی رحماندوست با تصویرگری مانلی منوچهری است. سوسن طاقدیس و ندا عظیمی نویسنده و تصویرگر کتاب «یکی بود» و سمانه قاسمی خالق اثر «یک دوست تازه»‌ هستند. منیره هاشمی و مجید ذاکری به ترتیب نویسنده و تصویرگر کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت» و احمدرضا احمدی و حسن موسوی نویسنده و تصویرگر کتاب خواندنی «ماهی قرمز ماهی طلایی»‌اند. همچنین «نقره ماهی» به قلم محسن چینی‌فروشان و با تصویرگری سیدمیثم موسوی منتشر شده است. «بزغاله‌های ابری» نیز اثری از نویسنده و شاعر شناخته شده افسانه شعبان‌نژاد است که تصویرگری آن را سعیده زرندی بر عهده داشته است.

مراسم گشایش این نمایشگاه ششم فروردین 1397 (۲۶ مارس 2018) ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد. پنجاه و پنجمین نمایشگاه کتاب بولونیا تا 9 فروردین (۲۹ مارس) میزبان علاقه‌مندانی از سراسر دنیا خواهد بود.

گفتنی است در روزهای برگزاری این نمایشگاه مراسم اهدای جوایز هانس کریستین اندرسن و آسترید لیندگرن نیز برگزار می‌شود. امسال کانون هوشنگ مرادی کرمانی را در بخش نویسندگی و کتابخانه‌های سیار روستایی را در بخش پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی در مسابقه‌ی آسترید لیندگرن نامزد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار