فرمانده ناجا: رشد جرائم فضای مجازی نگران‌کننده است

قم (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرائم فضای مجازی در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ با افزایش روبه‌رو بود که این رشد نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۸۰۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده ناجا: رشد جرائم فضای مجازی نگران‌کننده است

سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به قم در جمع خبرنگاران، از آماده باش پلیس در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: از 24 اسفندماه پارسال تا 15 فروردین ماه امسال، پلیس با تشکیل قرارگاه هایی در سطح کشور برای تامین جاده ها، معابر و ایجاد نظم و امنیت حضور گسترده دارد .

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش نسبی حوادث نسبت به سال گذشته هستیم، ابراز کرد: با آن‌که تعداد سفرها نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته ولی تعداد حوادث با کاهش روبه‌رو بوده و تمام تلاش پلیس در این ایام کاهش تصادفات و کاهش تعداد جان‌باختگان است .

فرمانده ناجا در ادامه به وضعیت فضای مجازی در کشور اشاره کرد و افزود: مدیریت در فضای مجازی ضعیف است و این زمینه بروز جرم را فراهم کرده است .
وی با بیان اینکه پلیس برخورد با آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی را وظیفه خود می‌داند، عنوان کرد: جرائم فضای مجازی در سال گذشته نسبت به سال 95 با افزایش روبه‌رو بود که این رشد نگران‌کننده است.

اشتری عدم کنترل بر شبکه‌های اجتماعی خارجی را به علت وجود سرورهای آنان در خارج از کشور را مدنظر قرار داد و گفت: این موضوع در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح‌شده و در آنجا نیز نسبت به عدم مدیریت در این فضا هشدارهایی داده‌شده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی برخوردهایی با برخی مجرمان در فضای مجازی صورت گرفته ولی این فضا نیازمند مدیریت بهتری است .

فرمانده ناجا در پایان خواستار همکاری بیشتر مردم با پلیس و عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی شد و افزود: با همکاری مرم در سه روز اول تعطیلات نوروز شاهد کاهش چند درصدی جانباختگان تصادف ها بودیم که امیدواریم کمترین تلفات جاده ای را دراین ایام داشته باشیم .


فرمانده نیروی انتظامی امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار