افزایش پنج درصدی بازدید گردشگران نوروزی از روستاهای مازندران

ساری (پانا) - دبیر کمیته دهیاری‌های مازندران در ستاد سفر استان از افزایش پنج درصدی میزان بازدید گردشگران نوروزی از روستاهای استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پنج درصدی بازدید گردشگران نوروزی از روستاهای مازندران

روح الله علیزاده در گفتگو با خبرنگار پانا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از اقامت 500 هزار نفر شب اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران خبر داد و گفت: «اقامت این تعداد مسافر و‌گردشگر از شروع طرح نوروزی تا چهارم فرودین‌ماه بوده است.»

او اعلام کرد مازندران با سه هزار و 200 روستا و دو هزار و ۲۰۰ دهیار خدمات نوروزی از ابتدای طرح در حال ارائه خدمات شبانه‌روزی به مسافران است.

علیزاده افزود: «تاکنون ۵۰۰ هزار نفر شب در روستاهای مازندران اقامت داشته‌اند و در مجموع یک میلیون مسافر از روستاها دیدن کردند.»

۷۲ روستای مازندران مجوز بوم‌گردی دارد و علیزاده از دهیار یکی از روستاهای غرب مازندران نقل قول می‌کند که روزانه بیش از دو هزار گردشگر از این روستا بازدید می‌کنند.

دبیر کمیته دهیاری‌های مازندران گفت: «ظرفیت بوم‌گردی علاوه بر اشتغالزایی، گردشگری با حفظ طبیعت و احیای فرهنگ بومی مناطق را نیز شامل می‌شود.»

علیزاده ضمن بیان اینکه با مناسب بودن آب و هوا اقبال گردشگران از روستاها بیشتر می‌شود، گفت: «بازدید گردشگران از روستاهای مازندران تا به امروز نسبت به سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار