معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور:

85 میلیون راس دام سبک و سنگین در کشور موجود است

خبرگزاری پانا: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دامپزشکی کشور اعلام کرد: در کشور در حدود 85 میلیون راس دام سبک و سنگین با 225 هزار واحد عرضه ، تولید وتوزیع و حمل ونقل فرآورده های واحد خام دامی موجود است.

کد مطلب: ۸۰۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، خداویردی معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری با خبرنگاران در خراسان شمالی گفت: 6 هزار نیروی انسانی با 744 واحد فنی و اداری در دامپزشکی کشور فعالیت دارند.

دکتر خداویردی در ادامه عنوان کرد: 132 واحد قرنطینه دام مرزی و بین استانی با 10 مرکز ملی و مرجع برای تشخیص بیماریهای دامی انجام وظیفه می کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 315 میلیارد ریال در بخش صنعت دام و طیور در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است که حدود 31 درصد ارزش افزود در بخش کشاورزی و بیش از 40 درصد نیز تولید ناخاص داخلی در بخش دام و طیور قرار گرفته است.

وی در خصوص نیروهای انسانی در سازمان دامپزشکی کشورگفت: با توجه به اینکه با کمبود نیرو در این سازمان مواجه هستیم سال گذشته با مجوز استخدامی در 11 استان کشور آزمون استخدامی انجام شد که سهمیه استان خراسان شمالی 16 نفر اعلام کرد.

وی عنوان کرد: 6500 واحد ( آزمایشگاه ها ، کلینیک ها ، داروخانه ها ، درمانگاهها و مراکز مایه کوبی ) به بخش خصوصی واگذار شده است.

خداویردی افزود: در این راستا، حدود 60 درصد به بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

وی در خصوص اعتبارات در سازمان دامپزشکی کشور گفت: از کل اعتبارت سال گذشته 186 ملیارد تومان ، 56 میلیارد تومان ملی و 130 میلیارد تومان هزینه کل استان ها بوده است.

وی همچنین افزود: از کل اعتبارت تملک دارایی که بالغ بر 51 میلیارد تومان است ، 12 میلیارد و 500 میلیون تومان ملی و 38 میلیارد تومان استانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار